همشهری آنلاین: سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به غیر از بریتانیا روز ۲۹ آوریل در نشست سران ویژه شرکت می‌کنند و در آن، دستورالعمل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به تصویب می‌رسانند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، دونالد تاسک رییس شورای مدیریتی اروپا روز سه‌شنبه 21 مارس(1 فروردین) اعلام کرد: رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به غیر از بریتانیا روز 29 آوریل در نشست سران ویژه شرکت می کنند و در آن، دستورالعمل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به تصویب می رسانند.

رییس شورای مدیریتی اروپا پس از دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و ژان کلود یونکر رییس کمیته اتحادیه اروپا، در نشست خبری مشترک خاطر نشان کرد: من شخصا نمی خواهم بریتانا از اتحادیه اروپا خارج شود ولی بیشتر مردم این کشور چنین تصمیمی گرفته‌اند. به این سبب، ما باید تا حد ممکن، آسیب‌های ناشی از این اقدام را کاهش دهیم.

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا همچنین، روز دوشنبه تشریح کرد: ترزا می در روز 29 ماه جاری نامه ای به اتحادیه اروپا تحویل می دهد و اجرای رسمی ماده پنجاهم "پیمان لیسبون" را اعلام می کند که روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز آغاز می شود. بر این اساس، بریتانیا دو سال زمان دارد تا برای خروج خود از اتحادیه اروپا به مذاکره بپردازد.

کد خبر 365450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha