همشهری آنلاین: رییس ستاد انتخابات کشور آخرین آمار ثبت نام کاندیداها برای انتخابات شوراهای شهر و روستا را ۵۸ هزار ۹۳۷ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر احمدی در حاشیه بازدیدش از روند ثبت نام کاندیداهای شوراها در فرمانداری تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران با بیان آخرین آمار ثبت نام کاندیداها اظهار کرد: بر اساس آنچه که تا پایان وقت اداری دیروز (دوم فروردین ماه) به دست آمده است، 58 هزار و 937 نفر در کل کشور ثبت نام کرده اند که از این میان 15 هزار و 562 نفر برای شورای شهر و 43 هزار و 375 نفر هم برای شوراهای روستا ثبت نام کردند.

وی افزود: همچنین از این میزان تعداد 55 هزار و 717 نفر مرد و 320 هزار نفر هم زن هستند.

احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها این دو را تحت تاثیر یکدیگر قرار نمی دهد، گفت: ما مجری قانون هستیم و قانون ما را مکلف کرده دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را با یکدیگر برگزار کنیم و حتی اگر مصوبه مجلس خبرگان را هم داشتیم باید انتخابات میان دوره ای آن را هم برگزار می کردیم. همچنین شور و نشاطی که برگزاری دو انتخابات می توانند باهم ایجاد کنند بیشتر است و امیدواریم شاهد انتخابات خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها نشان از این دارد که با نزدیک شدن به ایام پایانی ثبت نام، به تعداد داوطلبان نیز افزوده شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود با نزدیک شدن به روزهای پایانی ثبت نام، تعداد داوطلبان برای شرکت در این انتخابات و انجام ثبت نام بیشتر شود که ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تدابیر ستاد انتخابات برای کاستن از مشکلات صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای داوطلبان، تصریح کرد: این مورد در قانون اضافه شده است و ما اکنون مکلف به اجرای قانون هستیم و حق نداریم که قانون را نادیده بگیریم اما در گذشته هم اعلام کرده بودیم که داوطلبان این گواهی را هرچه زودتر دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به سخنان نوروزی رهبری در مشهد، اظهار کرد: به عنوان مجری انتخابات برداشتی که از سخنان رهبری در مشهد داشتم ما باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم و حضور خیل داوطلبان برای انتخابات شوراها به نظر می آید که این زمینه را بین مردم فراهم کرده است.

احمدی افزود: ما به عنوان مجریان تعهد دیگری هم داریم که اجرای مر قانون، امنیت و سلامت انتخابات و رعایت بی طرفی و بی غرضی در اجرای انتخابات و به ویژه آنجا که رای مردم حق الناس است باید آن را رعایت کنیم و امانتدار خوبی برای مردم باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان با تاکید بر رعایت قانون در جریان تبلیغات انتخابات، اظهار کرد: در جریان تبلیغات انتخابات هم باید مر قانون رعایت شود، حتماً اخلاق مدار باشیم و توانمندی های خود را بیان کنیم. خیلی بد است که در جامعه اسلامی خودمان شاهد اقداماتی باشیم که خلاف قانون، خلاف شرع و خلاف اخلاق باشد.

کد خبر 365469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha