همشهری آنلاین: با افزایش تنش و خطر رویارویی نظامی میان آمریکا و کره شمالی در شبه جزیره کره، چین همه طرف ها از جمله این دو کشور را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

پکن، آمریکا و کره شمالی را به خویشتن‌داری دعوت کرد

به گزارش ایرنا، «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران از همه جوانب ذی ربط دعوت کرد دست به اقدامی که اوضاع را متشنج تر می کند، نزنند.

در شرایطی که آمریکا و کره جنوبی در حال برگزاری رزمایش بزرگ سالانه در منطقه هستند، ‌کره شمالی هم به آزمایش های موشکی خود ادامه می دهد و تاکید کرده است در صورت احساس خطر آماده هر جنگی با آمریکاست.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به گزارش هایی مبنی بر آزمایش ناموفق موشک در کره شمالی گفت که هر اقدام حساب نشده از سوی هر کشوری می تواند باعث مخاطرات جدی در منطقه شود.

وی یک بار دیگر طرح پیشنهادی چین مبنی بر توقف متقابل رزمایش آمریکا و کره جنوبی در قبال آزمایش موشکی کره شمالی را اعلام کرد و آن را شروعی برای کاهش تنش ها دانست.

آمریکا و کره جنوبی تاکنون با این پیشنهاد چین موافقت نکرده و بر عکس از پکن خواسته اند کره شمالی را برای رها کردن برنامه تسلیحات هسته ای تحت فشار بگذارد.

«هوا چون اینگ» همچنین گفت که اقدام متقابل طرفین با اجرای این رهیافت دوگانه می تواند منطقه را به سمت عاری سازی از تسلیحات هسته ای و صلح به پیش ببرد.

سخنگوی دولت چین افزود که بی اعتمادی بسیار شدید میان آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی و تشدید خصومت میان آنها باعث شده است تا مساله ریشه دار شود و در چنین شرایطی همه باید به سمت گفت وگو بروند و کاری صورت دهند که نهایتا به تنش زدایی بینجامد.

وی گفت که به نظر می رسد در وضعیت کنونی بهتر است طرف های ذی ربط تلاش های چین و پیشنهاد این کشور را با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار دهند.

کد خبر 365487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha