همشهری آنلاین: رویترز با انتشار جدیدترین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خبر داد که یک ماه مانده به برگزاری دور نخست این رویداد، ۴۳ درصد از رای دهندگان هنوز نامزد مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اند و شک و تردید در میان رای دهندگان به صورت بی‌سابقه همچنان وجود دارد.

شک و تردید بی سابقه در میان رای دهندگان فرانسوی

به گزارش ایرنا، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهند که ممکن است امانوئل ماکرون مستقل میانه رو و مارین لوپن راستگرای افراطی در دور نخست انتخابات فرانسه که 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار می شود، برنده شده و ماکرون در دور دوم که 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار می شود به سادگی بر رقیب افراطی خود چیره شود.

اما نتایج نظرسنجی موسسه اوکسودا که به سفارش رادیو فرانس اینفو انجام و امروز منتشر شد نشان می دهد که 43 درصد از رای دهندگان هنوز میان نامزدهای گوناگون سردرگم هستند که این امر نشان دهنده شک و دودلی بی سابقه و بی مانند در تاریخ انتخاباتی فرانسه می باشد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ثبات رای هواداران نامزدهای راست گرا (فرانسوا فیون و مارین لوپن) از رای دهندگان ماکرون و نامزدهای مطرح چپ گرا (بنوا امن و ژان لوک ملانشون) بیشتر است.

60 درصد رای دهندگان احتمالی لوپن و 57 درصد رای دهندگان احتمالی فیون تصمیم قطعی خود را برای حمایت از نامزد مورد نظر خود گرفته اند، در صورتی که 47 درصد از حامیان ماکرون، 44 درصد از حامیان ملانشون و 40 درصد هواداران امن به طور قطع قصد رای دادن به نامزدهای مورد اشاره را دارند.

فیون که پیشتر رتبه نخست را در نظرسنجی ها به خود اختصاص داده بود، پس از آنکه معلوم شد از محل دارایی های عمومی صدها هزار یورو دستمزد بابت کار نکرده به همسر و فرزندان خود پرداخت کرده است به رتبه های پایین نزول کرد.

وی دیروز در یک مصاحبه تلویزیونی فرانسوا اولاند را متهم کرد که در 'نقشه دولتی' افشاگری های رسانه ای مخرب دست دارد تا شانس پیروزی وی کمرنگ شود.

کد خبر 365524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha