همشهری آنلاین:وزارت خارجه کره جنوبی روز یکشنبه گزارش کرد که یک کشتی باری این کشور در جنوب اقیانوس اطلس ناپدید شده است.

کشتی کره جنوبی در اقیانوس اطلس جنوبی ناپدید شد

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه خود آورده است که این کشتی هشت ملوان کره ای و 16 ملوان اهل فیلیپین را با خود حمل کرد و در شرایطی که اعلام وضعیت اضطراری کرده بود، گم شده است.

کشتی باربری کره ای که با پرچم جزایر مارشال روز 26 مارس از برزیل حرکت کرده بود در آبهای نزدیک به اروگوِئه دچار حادثه و ناپدید شده و این کشور از همه نیروهای ذی ربط در اطراف و کشورهای دیگر خواسته است در جستجوی آن باشند.

شرکت کره ای کشتیرانی پولاریس که مالک کشتی باربری ناپدید شده استلا دیسی است می گوید روز جمعه ملوانان و خدمه کشتی در ارتباطی درخواست کمک اضطراری کرده و گفتند که کشتی در حال غرق شدن است.

این ملوان ها توانسته با نرم افزارهای ویژه پیام رسانی که کره در اختیار آنها قرار داده بود موضوع را به این شرکت کشتیرانی اطلاع دهند.

هم زمان امروز خبرگزاری کره جنوبی یونهاپ گزارش کرد که این کشتی 266 هزار تنی در زمان وقوع حادثه که البته اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست ، حامل سنگ های معدنی بوده است.

در برخی از گزارش های متفرقه رسانه های منطقه آمده که ماموران و ملوان های کشتی در جریان اطلاع رسانی درباره حادثه از ورود آب به انبار کشتی بارکش خبر داده بودند.

وزارت خارجه کره در بیانیه خود تصریح کرده است که نمی توان موضوع غرق شدن کشتی را منتفی دانست اما هنوز هیچ اطلاعی درباره خدمه کشتی در اختیار نیست.

گزارش حاکی است که کشتی های اطراف منطقه نیز درحال جستجو برای کشتی باربری کره جنوبی هستند و این کشور گفته است که با اروگوئه درباره وضعیت کشتی در ارتباط است.

کد خبر 365771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha