یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

بوستان‌ها و فضاهای فراغتی تهران در روز طبیعت میزبان بیش از میلیون‌ها شهروند تهرانی بود؛ شهروندانی که این بار با تجربه بهتر به دامان طبیعت رفتند.

سیزده بدر

درست در روزهاي تعطيلات نوروزي، پيام‌هاي متعددي در شبكه‌هاي مجازي منتقل مي‌شد با اين مفهوم كه «در طبيعت به جز عكس، چيزي نيندازيم». اين پيام و ديگر پيام‌هاي شبيه به آن نويدبخش يك اتفاق بزرگ بود؛ مهرباني بيشتر مردم با طبيعت.

از طرفي مديريت شهري تهران نيز علاوه بر تجهيز بيش از 2هزار بوستان و فضاي فراغتي پايتخت، نسبت به فراهم آوردن امكانات خدماتي گسترده در اين محدوده‌ها تلاش‌هاي فراواني به اجرا درآورد ازجمله استقرار نيروهاي خدوم آتش‌نشان در كنار بوستان‌ها و فضاهاي فراغتي، استقرار سامانه‌هاي سلامت و بهداشت و همچنين توزيع كيسه‌هاي جمع‌آوري پسماند در بوستان‌ها.

قائم‌مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران از توزيع 5تن كيسه جمع‌آوري پسماند در بوستان‌هاي تهران در روز طبيعت خبر داد.منصور باقرصاد با اشاره به جمع‌آوري پسماند خشك و ‌تر در روز 13فروردين‌ماه گفت: طبق برنامه‌ريزي‌ها امسال در اين روز 5تن كيسه زباله در بوستان‌هاي شهر تهران بين مردم توزيع شده‌است.

وي با اشاره به حضور آموزشگران سازمان پسماند در اين روز ادامه داد: اين افراد با حضور در بوستان‌ها در روز سيزده بدر از مردم خواستند تا زباله‌هاي خود را در كيسه‌هاي تعيين شده بريزند. همچنين بروشوري با مضمون اينكه با طبيعت مهربان‌تر باشيم، بين شهروندان توزيع شد. در انتهاي روز نيز كيسه‌هاي داده شده از مردم تحويل گرفته شد. قائم‌مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه در روز طبيعت توسط گروه آموزشي سازمان پسماند در چندين بوستان تئاتر آموزشي با مضمون مديريت پسماند اجرا شد، افزود:

سعي كرديم در اين روز در تمامي بوستان‌هاي بزرگ پايتخت آموزشگران و مديران ادارات پسماند با حضور در بوستان‌ها با مردم چهره به چهره صحبت كنند تا آموزش‌هاي لازم درباره عدم‌رهاسازي پسماندها در طبيعت به آنها ارائه شود.وي با بيان اينكه امسال رنگ خاصي را براي كيسه‌هاي پسماند درنظر نگرفتيم، تصريح كرد: غالبا كيسه‌ها آبي رنگ هستند، چراكه در اين روز معتقديم كه اكثر زباله‌هاي توليدي، پسماندهاي خشك هستند تا پسماندهاي‌تر.باقرصاد در پايان ضمن اميدواري نسبت به پاسداشت روز طبيعت گفت: با توجه به فرهنگسازي‌هاي صورت‌گرفته، اميدواريم شهروندان تهراني و كل هم‌ميهنانمان نه‌تنها در روز طبيعت بلكه در تمام سال، با طبيعت مهربان‌تر باشند و نسبت به دور ريختن زباله‌ها در طبيعت حساسيت بيشتري داشته باشند.

  • آماده‌باش ۶۲۰ آتش‌نشان در ۲۶۰ نقطه شهر در روز طبيعت

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني تهران با اعلام آماده‌باش كامل‌ ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در روز طبيعت گفت: ۶۲۰ آتش‌نشان در ۲۶۰نقطه شهر مستقر شدند و گروه ويژه‌اي از غواصان سازمان آتش‌نشاني تهران با تجهيزات كامل غواصي در حاشيه درياچه خليج‌فارس حضور داشتند. ‌جلال ملكي درباره تمهيدات سازمان آتش‌نشاني تهران براي روز طبيعت اظهار كرد: سازمان آتش‌نشاني تهران مانند سال‌هاي گذشته تمهيدات ايمني ويژه‌اي را براي روز طبيعت تدارك ديده‌بود.

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني تهران با اشاره به آماده‌باش كامل 123 ايستگاه آتش‌نشاني تهران در روز طبيعت خاطرنشان كرد: 620 آتش‌نشان در 260نقطه از بوستان‌ها و فضاي سبز، اماكن تفريحي و تجمعي، بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، مبادي ورودي و خروجي شهر و حتي در بخش‌هايي از اطراف شهر مستقر شدند. همچنين در اين استقرارها از 96دستگاه خودروي سنگين، 85دستگاه خودروي سبك و 78موتورسيكلت استفاده شد. وي افزود: يك گروه ويژه از غواصان سازمان آتش‌نشاني تهران با تجهيزات كامل غواصي در حاشيه درياچه خليج‌فارس حضور داشتند.

وي درباره زمان استقرار آتش‌نشان‌ها در سطح شهر تصريح كرد: استقرارها از ساعات اوليه صبح 13فروردين آغاز شد و تا پايان، تخليه كامل هموطنان از دامان طبيعت و عادي شدن تردد در بزرگراه و اتوبان‌ها ادامه داشت. همچنين تمامي مديران ارشد عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران علاوه بر آماده‌باش كامل به‌صورت سيار مشغول گشت‌زني و سركشي به تيم‌هاي عملياتي بودند.

کد خبر 365802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha