همشهری آنلاین: به زودی و با نصب ۳.۴ میلیون قطعه صفحه خورشیدی و ۱.۱ میلیون قطعه باتری بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در استرالیا آغاز به کار خواهد کرد.

نیروگاه

براساس گزارش ساينست الرت، انتظار مي‌رود اين پروژه تا پايان سال 2017 تكميل شود و در آن زمان اين نيروگاه از نظر ظرفيت باتري از تمامي نيروگاه‌هاي خورشيدي جهان سبقت خواهد گرفت، اگرچه شايد ديگر نيروگاه‌ها از نظر وسعت زميني بزركتر از اين نيروگاه باشند.

ظرفيت كلي باتري‌هاي اين نيروگاه 330 مگاوات خواهد بود و اين ميزان براي روشن نگه داشتن چراغ ده‌ها هزار خانه كافي خواهد بود،‌ همچنين اين نيروگاه از ظرفيتي 100 مگاواتي براي ذخيره‌سازي انرژي برخوردار است.

پس از تكميل اين نيروگاه محوطه‌اي به مساحت 4000 متر مربع را پوشش خواهد داد، و به گفته اسويشيتدپرس در استراليا، هزينه ساخت اين نيروگاه يك ميليارد دلار خواهد بود. در نهايت نيروگاه قادر است در عرض 18 دقيقه 330 مگاوات برق توليد كند، يا 100 مگاوات بر ساعت، تا استراليا را از تمامي خاموشي‌هاي احتمالي آينده برهاند. 

به گفته دولت استرالياي جنوبي، اين پروژه جديد يكي از چندين راهكاري است كه براي رسيدن به هدف دوبرابرسازي ميزان توليد انرژي‌هاي تجديد‌پذير تا سال 2020 طراحي شده‌است.

کد خبر 365873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha