دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: می‌خواهید لاغر شوید؟ این کار را با خاموش کردن تلویزیون هنگام غذا خوردن شروع کنید.

گرچه خاموش کردن تلویزیون به‌طور مستقیم باعث آب شدن چربی‌های اضافی شما نمی‌شود، اما به گزارش هلث‌دی پژوهشی جدید نشان می‌دهد تماشا نکردن تلویزیون هنگام صرف غذا خطر چاقی در بزرگ‌سالان را کاهش می‌دهد. پژوهشگران همچنین می‌گویند خوردن غذایی پخته‌شده در خانه با خطر کمتر دچار شدن با چاقی همراهی دارد.

این بررسی نشان داد که ظاهراً شمار موارد غذا خوردن به همراه سایر اعضای خانواده تأثیر چندانی بر وزن بزرگ‌سالان ندارد.

راشل تومین، تحلیل‌گر بهداشت جمعیت در کالج پزشکی اوهایو در دانشگاه ایالتی اوهایو، سرپرست این پژوهش گفت:‌«اینکه شمار موارد صرف غذا با سایر اعضای خانواده چقدر است، مهم‌ترین عامل نیست. به نظر می‌رسد آنچه در حین این غذا خوردن‌ها رخ می‌دهد، اهمیت بیشتری داشته باشد.»

او افزود:‌«یافته‌های ما بر اهمیت توجه به آنچه در حین غذا خوردن رخ می‌دهد، تأکید دارد، ازجمله خاموش کردن تلویزیون یا تهیه کردن غذا در خانه.»

این بررسی بر اساس داده‌های مربوط به ۱۳۰۰۰ نفر از ساکنان اوهایو انجام شد که در سال ۲۰۱۲ در یک نظرخواهی شرکت کرده بودند و دست‌کم یک بار در هفته پیش از بررسی با خانواده غذا خورده بودند.

نتایج نشان داد که بزرگ‌سالانی که هنگام خوردن غذای خانوادگی اصلاً تلویزیون یا ویدئو تماشا نمی‌کنند، نسبت به افرادی که در حین غذا خوردن تلویزیون تماشا می‌کنند، با احتمال بسیار کمتری ممکن است چاق شوند.

یافته‌های این پژوهشگران نشان داد که پایین‌ترین خطر چاقی در میان بزرگ‌سالانی است که همیشه غذای تهیه‌شده در خانه را می‌خوردند و هرگز هنگام صرف شام تلویزیون تماشا نمی‌کردند.

 این پژوهشگران می‌گویند گرچه در این تحقیق خوردن غذا به همراه اعضای خانواده بر خطر چاقی بزرگ‌سالان تأثیری نداشت، اما ممکن است سودمندی‌های دیگری برای اعضای خانواده داشته باشد، ازجمله بهبود سلامت اجتماعی و عاطفی.

کد خبر 365913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha