همشهری آنلاین: پنج نامزد اصلی رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی که روز نهم ماه می سال ۲۰۱۷ (۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) برگزار می‌شود‌، مشخص شدند.

 نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی معرفی شدند

به گزارش ایرنا، سال گذشته میلادی به دنبال یک رسوایی سیاسی و اقتصادی خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری وقت کره جنوبی استیضاح و به دنبال رای دادگاه قانون اساسی در دهم ماه مارس امسال (20 اسفند 95) از این مقام رسما کنار گذاشته شد و اکنون در بازداشت بسر می برد.

در شرایطی که حزب حاکم لیبرال کوریا (کره آزاد) با نام قبلی «سائه نوری» در شرایط خوبی به دلیل این رسوایی بسر نمی برد و محبوبیتش نزد مردم به شدت کاهش یافته است «مون جائه این» از حزب دمکرات و رئیس سابق این حزب جدی ترین گزینه انتخاباتی است.

بیشتر نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد که او بالاترین ضریب محبوبیت را در میان رای دهندگان کره ای دارد.

از «آهین چول سو» نیز به عنوان کسی یاد می شود که نامزد گروه چپگرای حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه آینده میلادی خواهد بود.

در جریان رای گیری حزبی که روز دوشنبه در کره جنوبی برگزار شد، «مون جائه این» از میان یک میلیون و ۴۰۰ هزار رای نزدیک به ۵۷ درصد را به خود اختصاص داد و رسما نامزد حزب دمکرات شد.

بر اساس گزارش روز سه شنبه خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، حزب حاکم در این انتخابات «هونگ چونگ پیو» استاندار استان گیونگ سانگ را به عنوان نامزد معرفی کرده و حزب جدید «باریون» و حزب «عدالت ترقیخواه» نیز به ترتیب «سیونگ مین» و «سانگ جیونگ» را به عنوان نامزدهای خود در انتخابات در نظر گرفته اند.

درصد حمایت از «مون جائه» در سه ماه گذشته در همه نظرسنجی ها نزدیک به ۳۰ درصد بوده و نامزد بعدی انتخابات همیشه محبوبیتی زیر ۲۰ درصد داشته است.

تبلیغات فراوانی که در رسانه های کره ای می شود و انتشار گزارش های مرتبط با «مون جائه این» حکایت از آن دارد که او مقبولیت بیشتری نزد مردم دارد و می تواند رئیس جمهور آینده مردم کره جنوبی باشد.

با این احوال او هنوز راهبردها و سیاست های خود را به درستی مشخص نکرده است و در مورد روابط با چین، یا استقرار سامانه موشکی آمریکایی «تاد» و یا روابط کشورش با کره شمالی موضعگیری هایش بسیار مبهم بوده است.

کد خبر 366015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha