سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایرج راد در صدد اجرای نمایش نیمه کاره زنده‌یاد جعفر والی است.

نمایش

به گزارش ايسنا؛ این بازیگر که سال گذشته قرار بود در نمایش جدید جعفر والی با نام  «در گوش سالمم زمزمه کن» به همراه هرمز هدایت بازی کند،بیان کرد: احتمالا به زودی تمرین‌هایی را برای بازی در یک نمایش آغاز می‌کنم و علاوه بر آن قصد دارم حتما نمایش آقای والی را که مدتی تمرین کردیم ولی به سرانجام نرسید، برای اجرا آماده کنم.

او گفت: اجرای این نمایش یک دِین است که باید به انجام برسانم و امیدوارم آقای هرمز هدایت هم شرایط و زمان حضور در آن را داشته باشد تا با هم آن را به صحنه ببریم.

راد در پاسخ به اینکه آیا خودش قصد دارد نمایش را کارگردانی کند؟ اظهار کرد: به هرحال نگاهم این است که براساس همان دیدگاه جعفر والی که در جلسات تمرین مطرح می‌کرد، نمایش را به اجرا برسانیم.

به گزارش ایسنا، اواخر آبان‌ماه سال گذشته در یکی از روزهایی که جعفر والی به دلیل آلودگی هوای تهران و ناراحتی قلبی چندان سرحال نبود، به ایسنا خبر داد که قصد دارد نمایشی را در جشنواره تئاتر فجر به صحنه ببرد.

مرحوم والی که با خوشحالی از اجرای عمومی این نمایش پس از جشنواره در یکی از سالن‌های تئاترشهر سخن می‌گفت، درباره «در گوش سالمم زمزمه کن» هم توضیح داد: این نمایش دو پرسوناژ دارد و داستان آن درباره‌ی دو پیرمرد مهاجر است که قصد دارند خودکشی کنند، اما تصمیم می‌گیرند به همین بهانه روز آخری را که زنده هستند، حسابی لذت ببرند.

با وجود آنکه تمرین‌های این نمایش با حضور ایرج راد و هرمز هدایت دنبال می‌شد، با درگذشت این هنرمند نمایش، نیمه‌تمام رها شد ولی راد پس از آن ابراز امیدواری کرد که نمایش با نگاه این هنرمند فقید برای اجرا آماده شود.

او با اشاره به حدود ۲۵ جلسه تمرین برای اجرای «در گوش سالمم زمزمه کن»  گفته بود: در  مدتی که برای نمایش تمرین می‌کردیم تمام نگاه و تحلیل‌های آقای والی به لحاظ شخصیت‌پردازی و طراحی صحنه و فضاسازی کاملا مشخص بود. همچنین  برای طراحی صحنه نمایش با آقای خسرو خورشیدی صحبت‌هایی شده بود که البته ایشان به سفر رفتند و اطلاع دارم با افراد دیگری هم صحبت‌هایی مطرح شده بود.

به گفته ایرج راد؛ جعفر والی قبلا دو بار نمایشنامه «در گوش سالمم زمزمه کن» را به صحنه برده بود که در هر دو خودش به عنوان یکی از دو پیرمرد نمایش بازی می‌کرد و بازیگران دیگر هم یک بار عزت‌الله انتظامی و بار دیگر جمشید مشایخی بودند، اما در این اجرای جدید قصد داشت، تغییراتی را نسبت به گذشته داشته باشد.

کد خبر 366019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha