مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: لندنی‌ها طی سه هفته آینده شاهد تردد اتوبوس‌های شاتل بدون راننده در خیابان‌های شهرشان خواهند بود.

اتوبوس

براساس گزارش BBC، طي سه هفته آينده نزديك به 100 مسافر در مسير گرينويچ-لندن براي تردد از اتوبوس‌هاي بدون راننده آزمايشي استفاده خواهند كرد. اين خودروي خودران كه سرعت آن از 16 كيلومتر بر ساعت فراتر نمي‌رود، توسط رايانه كنترل خواهد شد.

با اين همه فردي آموزش‌ديده در اتوبوس‌ها حضور خواهد داشت تا در صورت نياز ماشين را متوقف سازد. شركت اوكسبوتيكا كه سازنده اين اتوبوس‌ها است مي‌گويد 5000 نفر از شهروندان لندني براي مشاركت در اين پروژه آزمايشي اعلام آمادگي كرده‌اند. 

اين اتوبوس‌ها چهار سرنشينه هستند و هيچ فرمان يا پدال ترمزي ندارند. طي دوره‌هاي آزمايشي پنج دوربين و سه ليزر براي موقعيت‌يابي و مسيريابي در مسيري در نزديكي O2 آرناي لندن مورد استفاده قرار خواهند گرفت،‌منطقه‌اي كه مخصوص دوچرخه‌سواران و عابران پياده‌است.

اتوبوس‌ها مي‌توانند 100 متر جلوتر را به خوبي مشاهده كنند و در صورت ديدن موانع بلافاصله متوقف مي‌شوندو يا در شرايط ويژه امكان ترمز اضطراري نيز وجود دارد.

مقاماتي كه مسئوليت پروژه گيت‌وي را به عهده دارند معتقدند استفاده از اين اتوبوس‌ها مي‌تواند حمل و نقل را در منطقه گرينويچ بهبود بخشد. استفاده پولي از اين اتوبوس‌ها از سال 2019 به صورت آزمايشي آغاز خواهد شد و استفاده از آنها به تدريج در ديگر نقاط شهر نيز بسط پيدا خواهد كرد.

کد خبر 366116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha