مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان می‌گویند که کار کردن در دمای بالا، خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

اتش

به گزارش ایسنا، محققانِ دانشگاه ادینبورو می‌گویند: این مطالعه ممکن است توضیح دهد که چرا آمار مشکلات و حمله‌های قلبی در میان ماموران آتش نشانی بالاتر است.

نتایج این تحقیقات که با بودجه بنیاد قلب انگلیس (بی اچ اف) انجام شد در نشریه "گردش خون" چاپ شده است.

19 مامور سالم و غیرسیگاری آتش نشانی به طور تصادفی برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. محققان دریافتند که دمای عمق بدن این ماموران برای سه تا چهار ساعت پس از قرار گرفتن در معرض حرارت شدید در جریان تمرین‌ها بالا ماند.

آنها همچنین متوجه شدند که خون این آتش‌نشان‌ها چسبناک‌تر شد و احتمال تشکیل لخته‌های بالقوه زیانبار خون در بدن آنها ۶۶ درصد بالا رفت. رگ‌های خونی آنها هم که در این حین سفت شده بود به رغم مصرف دارو شل نشد.

تیم محققان بر این باور است که افزایش لخته‌های خون ناشی از کم شدن مایعات بدن در اثر عرق ریختن و واکنش تورمی بدن به حرارت بالا است. این دو عامل باعث غلیظ تر شدن خون و بالا رفتن احتمال تشکیل لخته خون شد.

محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض حرارت همچنین باعث جراحات خفیف در عضلات قلب می‌شود.

پروفسور "نیک میلز" از محققان ارشد بنیاد قلب انگلیس در دانشگاه ادینبورو که این مطالعه را هدایت کرده گفت: مطالعات در آمریکا نشان داده که جان باختن تقریبا نیمی از ماموران آتش نشانی که در حین انجام وظیفه جان خود را از دست می‌دهند ناشی از بیماری قلبی است.

وی افزود: با این حال ما متوجه شدیم که اقدامات ساده‌ای مثل حفظ آب بدن (نوشیدن آب) هست که ماموران می‌توانند برای کاهش این خطر انجام دهند.

دکتر "مایک ناپتون" از مدیران بنیاد قلب انگلیس گفت: لازم است ماموران آتش نشانی از این خطر آگاه باشند و گام‌های ساده‌ای بردارند: مثلا بعد از مقابله با آتش خود را خنک کنند و آب کافی بنوشند. همچنین مهم است که از علائم اولیه حمله قلبی آگاه باشند تا در صورت پیش آمدن بدترین سناریو در اولین فرصت کمک پزشکی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بیشتر ما هرگز حرارت سوزان یک آتش‌سوزی شدید را تجربه نمی‌کنیم اما حتی اگر قصد دارید در دمای بالا ورزش‌هایی که عرق را در می‌آورد انجام دهید عاقلانه است آب زیادی بنوشید و به خودتان استراحت بدهید.

کد خبر 366159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha