پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر رم میلیون‌ها یورو را برای نصب چراغ‌های خیابانی کم‌مصرف و دوستدار محیط زیست LED صرف کرده است، اما برخی ساکنان از حذف روشنایی ملایم‌تر چراغ‌های قدیمی سدیمی ناراحت هستند.

Rome

به گزارش رویترز این ساکنان از نور بسیار درخشان و با ته رنگ آبی چراغ‌های ‌LED شکایت دارند و می‌گویند نورشان شبیه چراغ‌های بیمارستانی است. در مقابل برخی از ساکنان رم هم از چراغ‌های جدید به خاطر روشنایی بیشترشان و صرفه‌جویی در انرژی راضی هستند.

شرکت برق شهر رم می‌گوید این چراغ‌های جدید که نصب آن‌ها تا تابستان تکمیل می‌شود، باعث بهبود میدان دید و ایمنی و درعین‌حال صرفه‌جویی مالی می‌شوند.

شرکت برق رم می‌گوید با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون یورویی شهرداری رم که «جنبش ۵ ستاره»- یک حزب پوپولیست ضد حاکمیت و طرفدار محیط زیست است- آن را اداره می‌کند، در ۱۰ سال آینده ۲۶۰ میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد شد.

به گفته این شرکت این اقدام همچنین در طول این مدت باعث کاهش ۳۵۰۰۰۰ تنی تولید مونوکسید کربن و کاهش ۱۸۰۰۰۰ تنی مصرف سوخت می‌شود.

درحالی‌که این مباحثات در جریان است، برخی از میدان‌های مرکزی شهر در حال حاضر با ترکیبی از چراغ‌های قدیمی‌تر با نور ملایم‌تر که در محفظه‌های شیشه‌ای رمانتیک قرار دارند و چراغ‌های درخشان‌تر LED روشن می‌شوند.

کد خبر 366163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha