چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: افضل وثوقی استاد زبان فرانسه دانشگاه فردوسی مشهد که در کارنامه خود آثار ادبی را برگردان فارسی کرده است، ۱۵ فروردین در ۸۲ سالگی درگذشت.

روابط عمومی انتشارات سمت،  که برخی از آثار دکتر وثوقی را انتشار عمومی داده ، ضمن اعلام این خبر نوشت :دکتر وثوقی از اساتید دانشگاهی کشور در زمینه زبان فرانسه، روز سه‌شنبه(15 فروردین) دارفانی را وداع گفت.

افضل وثوقی سال 1314 خورشیدی در شهرستان سقز زاده شد. او تحصیلات کارشناسی خود را در رشته زبان فرانسه در دانشگاه تبریز گذراند و تحصیلات عالیه را تا دکتری در دانشگاه هفت پاریس(ژوسیو) ادامه داد. تدریس زبان‌های فرانسه و انگلیسی در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های خراسان و عضویت در گروه برنامه‌ریزی دروس علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، از جمله فعالیت‌های علمی او به ‌شمار می‌رود.

افضل وثوقی در طول سالیان زندگی خود بیش از ده‌ها کتاب و مقاله تألیف و ترجمه کرد که در این میان، کتاب‌های تاریخ ادبیات فرانسه(قرن هفدهم)، تاریخ ادبیات فرانسه(قرن هجدهم) و تاریخ ادبیات فرانسه(قرن نوزدهم) به‌عنوان اثر ترجمه و کتاب‌های خواندن و ترجمه متون اسلامی و خواندن و ترجمه متون مطبوعاتی، به قلم او در سازمان انتشاراتی سمت منتشر شده است.

مراسم تشییع پیکر این استاد بازنشسته دانشگاه فردوسی مشهد،  پنجشنبه 17 فروردین‌  از محل این دانشگاه آغاز می‌شود.

همشهری‌آنلاین درگذشت این استاد پیشکسوت را به جامعه فرهنگ و قلم تسلیت گفته و برای ایشان آمرزش الهی را طالب است.

کد خبر 366167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha