مهمانان نوروزی برج میلاد امسال با ۲۰ درصد افزایش ‌ به روزانه ۷۰ تا ۱۱۰ هزار نفر رسید.

برج میلاد نوروز

علي درويش‌پور، مديرعامل برج ميلاد تهران در اين‌باره گفت: چندين پاركينگ ازجمله پاركينگ طبقاتي، پاركينگ ويژه، زمين خالي مجاور برج و پاركينگ‌هاي دانشگاه علوم‌پزشكي و بيمارستان ميلاد در دوره جشنواره در اختيار بازديدكنندگان قرار داشت. وي افزود: طبق آمارهاي موجود، روزانه به‌طور ميانگين حدود 20هزار دستگاه از انواع خودروهاي عمومي مانند اتوبوس، ميني‌بوس و خودروهاي شخصي به اين مجموعه وارد شدند. البته، با توجه به اينكه برج ميلاد يكي از پرتراكم‌ترين مقاصد گردشگري تهران در ايام نوروز بود، بسياري از شهروندان در قالب تورهاي گردشگري به مجموعه آمدند.

به گفته مديرعامل برج ميلاد، در مجموع روزانه بين 70 تا 110هزار نفر از «جشنواره نوروزگار» برج ميلاد بازديد كردند. درويش‌پور با اشاره به آمار تفكيكي بازديدكنندگان تصريح كرد:47درصد بازديدكنندگان مرد و 53درصد زن بودند. بيش از 80درصد بازديدكنندگان نيز همراه با خانواده به جشنواره آمدند. همچنين، حدود 40درصد بازديدكنندگان از شهروندان تهراني بودند و شهرهاي مشهد، اصفهان و تبريز بيشترين تعداد بازديدكنندگان را تشكيل مي‌دادند. وي با بيان اينكه قريب به 50درصد از بازديدكنندگان براي نخستين‌بار به برج ميلاد مراجعه كردند، گفت: جابه‌جايي 4320كيلومتري آسانسورهاي برج ميلاد طي ايام جشنواره از نكات جالب اين جشنواره است.

به گفته مديرعامل برج ميلاد تهران، تهيه بليت‌هاي الكترونيكي از طريق استقرار دستگاه‌هاي تي‌وي‌ام جهت رفاه حال شهروندان ازجمله اقدامات خوب جشنواره بود. با اين حال، مراجعه و استقبال جهت بازديد برج به‌گونه‌اي بود كه به ناچار روزانه 4يا 5ساعت گيشه‌هاي فروش بليت ‌تعطيل شدند.

درويش‌پور در ادامه با اشاره به نامگذاري سال 96از سوي مقام معظم رهبري به نام سال «اقتصاد مقاومتي ؛توليد- اشتغال» و اقدامات برج در اين راستا خاطرنشان كرد: در ايام جشنواره نوروزگار براي حدود 1050نفر از شهروندان در سالن‌هاي مشاغل قديم، سالن كودك و نوجوان، دهكده اقوام، غرفه‌هاي محصولات فرهنگي استقرار يافته و در طبقات اول و دوم برج و ساماندهي پاركينگ‌ها ايجاد اشتغال شد.

وي با تأكيد بر احداث امكانات سخت‌افزاري مناسب براي جشنواره نوروزگار توضيح داد: در روزهاي نخست سال با وجود بارندگي تمام بخش‌ها بدون كوچك‌ترين مشكلي به‌كار خود ادامه دادند. كيفيت اجراهاي زنده در سراي همراهي به واسطه همين امكانات ايمن بود. اجراي رايگان هنرمندان سرشناسي مانند رحيم شهرياري، شهرام شكوهي و سالار عقيلي و برنامه طنز حسن ريوندي از جمله پرمخاطب‌ترين برنامه‌هايي بود كه در سراي همراهي برج ميلاد برگزار شد.

مديرعامل برج ميلاد تهران با مقايسه اين جشنواره با ديگر جشنواره‌هاي برج ميلاد عنوان كرد: جشنواره تابستانه به‌دليل طولاني بودن روزها و شرايط جوي پايدار، موقعيت بهتري دارد. تابستان سال گذشته نخستين روزهاي حضور اينجانب در مجموعه‌ برج ميلاد مصادف بود با هفته آخر جشنواره تابستانه برج.

از همان زمان بررسي، برنامه‌ريزي و ساماندهي فضاهاي موجود براي برگزاري جشنواره‌هاي هدفمند، جذاب و پرمخاطب با هدف خلق لحظه‌هاي شاد و ماندگار براي خانواده‌ها آغاز شد. درويش‌پور در پايان گفت: يكي از اهدافي كه اين روزها بر آن متمركز هستم، ايجاد فضاي تفريحات سالم و پرهيجان در برج ميلاد است. اين درخواست مكررا از طرف شهروندان و جوانان عنوان مي‌شود. بررسي‌هاي كارشناسي در اين زمينه نيز مدتي است كه آغاز شده است. در همين راستا‌، متنوع شدن ايستگاه‌هاي ورزش و تفريحات سالم، بهره‌برداري از زيپ‌لاين و پل معلق مجموعه ميلاد از اقدامات آغازين اين تحول است.

کد خبر 366178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha