چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

مرد مسلح با نقشه‌ای حساب‌شده و در پوشش مامور، مرد دلارفروش را ربود تا پول‌هایش را سرقت کند اما جدال با او به جنایت ختم شد.

صبح ششم فروردين‌ماه بود كه مأموران گشت پليس راهور در خيابان خارك، متوجه كشمكش راننده پرايد با سرنشيني كه در صندلي جلو نشسته بود، شدند. آنها وقتي به‌خودروي پرايد نزديك‌تر شدند، راننده را ديدند كه به سمت سرنشين اسلحه كشيده و مدام او را تهديد مي‌كند. در چنين شرايطي مأموران دست به‌كار شدند تا هر طور شده مرد مسلح را به دام اندازند اما ناگهان راننده چند گلوله به سمت سرنشين شليك كرد و او از شدت خونريزي بيهوش شد.

او سپس از ماشين پياده شد و تيغ موكت‌بري را روي گردنش گذاشت و مأموران را تهديد كرد كه اگر نزديك شوند، دست به‌خودكشي مي‌زند. مأموران سعي كردند او را آرام كنند و اسلحه‌اش را از او بگيرند اما لحظاتي بعد، راننده پرايد از زيرصندلي ماشين اسلحه ديگري برداشت و به سمت مأموران نشانه گرفت. او با تهديد ماموران، سوئيچ خودروي پليس را گرفت و پس از آن پشت فرمان پرايد خودش نشست و پا به فرار گذاشت.

  • شروع تحقيقات

همه‌‌چيز در يك لحظه رخ داد و مرد مسلح با سرقت سوئيچ خودروي پليس مانع از تعقيب آنها شد. از سوي ديگر مرد 53ساله‌اي كه با شليك گلوله زخمي شده بود، توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد اما هنوز كسي حقيقت ماجرا را نمي‌دانست. دقايقي پس از اين حادثه مأموران كلانتري 129جامي در محل حاضر شدند و به تحقيق از شاهدان پرداختند. يكي از آنها گفت: من داخل خانه بودم كه ناگهان صداي ترمز ماشيني را شنيدم.

از پنجره كه نگاهي به بيرون انداختم متوجه شدم كه خودروي پرايدي با ماشين من كه كنار خيابان پارك بود، به‌شدت برخورد كرده و سرنشينان آن در حال دعوا هستند. وقتي از خانه خارج شدم با ديدن مرد راننده كه اسلحه به‌دست داشت و ديگري كه خون‌آلود بود، ترسيدم و همان موقع بود كه گشت پليس رسيد.

  • افشاي ماجرا پيش از مرگ

سرنشين خودروي پرايد كه در اين حادثه مجروح شده بود، رضا نام داشت و در چهارراه استانبول در كار خريد و فروش دلار بود. او از ناحيه دست، كتف، شكم و سينه هدف 5گلوله قرار گرفته و در بيمارستان امام خميني تحت درمان بود. كارآگاهان براي اينكه پي به راز ماجرا ببرند راهي بيمارستان شدند تا به تحقيق از مرد مجروح بپردازند.

او كه به‌سختي حرف مي‌زد موضوع را اينطور تعريف كرد: صبح روز حادثه كارم را تازه شروع كرده بودم كه مرد پرايدسواري به سمت من آمد و درحالي‌كه بي‌سيم و اسلحه به‌دست داشت، مدعي شد كه مأمور است. او گفت كه روز قبل شخصي دوستش را فريب داده و 30هزاردلار از او سرقت كرده است. او از من خواست تا سوار ماشينش شوم و درخصوص كساني كه دلار مي‌فروشند، اطلاعاتي در اختيارش قرار دهم. من هم به او اعتماد كردم و سوار ماشينش شدم. وي ادامه داد: در بين راه مرد مامورنما مدعي شد كه من همان شخصي هستم كه دوستش را فريب داده‌ام.

بعد با بي‌سيم اعلام كرد كه «مركز، مظنون را دستگير كردم.» من كه شوكه شده بودم، فرياد زدم كه بي‌گناهم اما ناگهان اسلحه‌اش را به سمتم گرفت و گفت هرچه دلار دارم در اختيارش قرار دهم. به او گفتم اول صبح است و هنوز كار را شروع نكرده‌ام براي همين دلار همراهم نيست. همين شد كه با هم درگير شديم كه ناگهان 2گلوله از اسلحه شليك شد و دستانم را زخمي كرد.

اسلحه‌اش صداخفه‌كن داشت و من با دست ضربه‌اي به آن زدم و اسلحه زير صندلي افتاد. اما مرد سارق، اسلحه كلت ديگري از جيبش بيرون آورد و به سمت من شليك كرد. اسلحه دوم او صداخفه‌كن نداشت و همه شاهدان صداي تيراندازي را شنيدند. وي ادامه داد: براي فرار از مهلكه با پا ضربه‌اي به فرمان ماشين زدم كه ناگهان به‌خودرويي برخورد و توقف كرد.

همان موقع پليس رسيد و آن مرد فرار كرد. پس از افشاي حقايق، تيمي از كارآگاهان جست و جوي خود را براي دستگير كردن متهم فراري شروع كردند اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه او از خودروي مسروقه استفاده كرده بود. درحالي‌كه تجسس‌ها براي شناسايي او ادامه داشت بامداد ديروز مرد دلارفروش به‌دليل شدت جراحات جانش را از دست داد و با مرگ وي پرونده جنايتي پيش روي قاضي ايلخاني، بازپرس شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران تشكيل شد. حال آنكه تلاش كارآگاهان همچنان براي دستگيري جنايتكار مسلح ادامه دارد.

کد خبر 366191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha