جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۸ فروردین در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش مهر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کشور را از این مشکلات نجات می‌دهد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به کشور استقلال و عزت می‌دهد و کشور را از نیاز به دنیای استکبار دور می‌کند و نجات می‌دهد؛ بنابراین برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ایمان پیدا کنیم و باور داشته باشیم تا از زمان استفاده کنیم.

وی افزود: باید انگیزه در انسان باشد و ایمان به تولید داشته باشد. ایمان به اینکه باید این جنسی که تولید می‌شود جنس خوبی باشد. ایمان به اینکه اگر چنین بود خدمت به کشور است و اگر درست نبود خیانت به کشور است. ایمان به اینکه اگر قاچاق وارد کردیم، خیانت به کشور است و اگر از تولید مراقبت کردیم و جلوی واردات غیرضروری را گرفتیم خدمت به کشور است، لذا باید انگیزه و ایمان داشت که اگر ایمان بود چه در دستگاه‌های تقنینی، اجرایی و قضایی و همچنین در متن جامعه، شرکتها، کارخانجات و هر کس که در هر جا کار می‌کند ، نان حرام نمی‌خورند و قاچاق نمی‌کنند.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران، با اشاره به شعار سال گفت: این شعار مربوط به استقلال و عزت کشور است، چرا توجه به این شعار نکنیم؟ انشاء الله این انگیزه و ایمان مورد توجه قرار گیرد و قوانینی که کار را ارزش می دهد و اشتغال را بیشتر می‌کند در دستور کار قرار گیرد. همه بنشینند، فکر کنند که بهترین قوانین برای نجات کشور از این وضع چیست.

امامی کاشانی، همچنین در واکنش به تعطیلات زیاد در طول سال، گفت: این تعطیلی‌ها خراب کردن زمان است، تعطیلی عید از چند روز قبل تا اخر 13 تعطیل است. آن همه تعطیلی در سال موجب هدر رفتن زمان می‌شود. مجلس شورای اسلامی برای تعطیلات فکری کند.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران، با بیان اینکه کشور حرکت جهادی می‌خواهد گفت: باید مشکلات را شناخت و در جهت رفع آن تلاش کرد. آن زمان می‌شود کار کرد.

وی با بیان اینکه شرایط امروز منطقه و دنیا، گفت: این آمریکا و این حمله‌های موشکی که مرتب صورت می گیرد و امروز هم در سوریه بوده است و اسلحه‌ها و سلاح‌های شیمیایی که در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند، اما زمانی که ارتش سوریه به تروریست‌ها حمله می‌کند و این موشک‌ها به بساطی شیمیایی که خود آنها به دست تروریست‌ها داده‌اند اصابت می‌کند، صدایشان بلند می‌شود و داد و فریاد می‌کنند و می‌گویند سوریه شیمیایی زد. چقدر آدم پررو و دروغگو، چه دنیای دیوانه‌ای است! می‌ایستند مقابل دنیا و دروغ می‌گویند. شما خودتان مواد شیمیایی به تروریست‌ها داده‌اید، تروریست‌ها را شما در این دنیا زائیده اید.

وی افزود: در کنار جنایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی نیز در منطقه جنایت می‌کند و حکام خبیث سعودی نیز نسبت به یمن جنایت می‌کنند، لذا ما در چنین دنیایی زندگی می‌کنیم، خدایا عصر و زمان ظهور را برسان.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران، با اشاره به انتخابات گفت: کشوری که با این عزت و با این فن آوری علمی است و این استقلال و آبرویی که در دنیا دارند، دشمن دنبال آن است که نقطه ضعف پیدا کند، نکته‌ای که رهبر انقلاب در انتخابات فرمودند که همه حضور پیدا کنند یعنی «انسجام و وحدت ملی تمام در پای صندوق‌های رای»، که این حضور حداکثری خدمت به اسلام، خدمت به ملت و خدمت به تاریخ است. امیدواریم ملت روشن و بیدارما روز انتخابات با حضور همگانی و با وحدت ملی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

امامی کاشانی با اشاره به فصل نام نویسی طلاب گفت: طلاب عزیز و جوان ما از اینکه درحوزه‌ها درس بخوانند و شایسته بشوند برای تبلیغ اسلام، اهتمام بورزند.

کد خبر 366239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha