همشهری آنلاین: چین در واکنش به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه از همه طرف‌های ذیربط خواست ضمن رعایت خویشتن‌داری به دنبال راهکارهای سیاسی برای حل بحران موجود باشند.

 واکنش چین به حمله موشکی آمریکا به سوریه

به گزارش ایرنا، «هوا چون اینگ» که در نشست خبری با خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت: پایان بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و همه طرفهای مرتبط باید این روش را کنار بگذارند.

وی با تاکید مجدد بر پیروی از راه‌حل سیاسی برای حل مشکلات و بحران پیش رو، تصریح کرد: پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه بسیار ضروری است که به منظور جلوگیری از بدترشدن اوضاع اقداماتی انجام شود.

«هوا» در عین حال گفت که چین خواهان جلوگیری از نابسامانی جدید در اوضاع سوریه است.

سخنگوی دولت چین همچنین یادآور شد که پکن مخالف استفاده هر کشور، سازمان یا فرد از سلاح‌های شیمیایی با هر هدفی می باشد و استفاده از این سلاح ها با هر نیتی محکوم است.

نخستین حمله مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد امروز جمعه، با شلیک 59 موشک «کروز تاماهاوک» به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص انجام پذیرفت.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.

این در حالیست که دولت سوریه به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.

کد خبر 366244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha