یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

هرکدام از ۴هزار مصوبه‌ای که شورای شهر تهران از ابتدای فعالیت تا‌کنون به تصویب رسانده است سرنوشت متفاوتی داشته‌اند؛ برخی از این مصوبات که تعدادشان کم هم نیست پس از تصویب راهی بخش بایگانی شده‌اند و هرگز رنگ اجرا به‌خود ندیده‌اند و بخشی با تأخیر بسیار در اجرا مواجه بوده‌اند.

معدود مصوباتي هم بوده‌اند كه مسير تصويب تا اجرا را در مدت زمان كوتاهي طي كرده‌اند اما با همه اينها از نظر معصومه‌آباد، عضو با سابقه شوراي شهر تهران در هيچ دوره‌اي از عمر 17ساله شوراي شهر به اندازه شوراي چهارم سرعت اجراي مصوبات تا اين اندازه طولاني نبوده است.

معصومه آباد كه رياست كميته ايمني شوراي شهر تهران را برعهده دارد معتقد است كه كميته ايمني ۵۰ مصوبه به‌طور خاص در حوزه ايمني فضاهاي عمومي، ساختمان‌ها، حوزه ترافيك و ۱۸ مصوبه در مورد سازمان آتش‌نشاني داشته كه با گذشت بيش از 3سال برخي از اين مصوبات ازجمله لايحه به روزرساني تجهيزات يا جان‌باختگان آتش‌نشاني در شورا معطل مانده است.

تأكيد معصومه آباد نظارت بر حسن‌اجراي مصوبات به‌عنوان راهكار اين مسئله است چون از نظر وي كميته ايمني در زمينه قانونگذاري و مصوبات نمره خوبي دريافت مي‌كند اما مشكل آنجاست كه اين قوانين و مصوبات در مسير ابلاغ و اجرا به مشكل مي‌خورند و به سختي شكل اجرايي به‌خود مي‌گيرند. اين درحالي است كه از ميان اين مصوبات برخي‌هايشان اتفاقا در زمان تصويب جنبه حياتي براي شهر و شهروندان داشته وهمچنان نيز دارد و چه بسا شهر بابت عدم‌اجراي آن مصوبات متحمل آسيب‌ها و عقب‌ماندگي‌هاي بسياري شده است. وي در مصاحبه با همشهري افزود: ما درحوزه قانونگذاري براساس خلأ‌هاي مشاهده شده عمل مي‌كنيم و بعد از طي مراحل كارشناسي و بررسي حقوقي آن را به‌صورت ماده واحده در صحن شورا ارائه مي‌كنيم و به تصويب مي‌رسانيم.

آباد مسبب همه اين مشكلات را حداقل در حوزه‌هاي مورد اشاره خود، شوراي شهر تهران مي‌داند و مي‌گويد: اين شوراي شهر است كه باعث مي‌شود گردش كار اينقدر طولاني شود درحالي‌كه درشوراي سوم مصوبات تا به مرحله اجرا برسند حداكثر يك سال طول مي‌كشيد مثل مصوبه حمايت از تحكيم بنيان خانواده اما دردوره چهارم شوراي شهرمتأسفانه سرعت اجراي مصوبات با كندي مواجه است.

کد خبر 366429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha