همشهری آنلاین: منابع مصری اعلام کردند که شمار قربانیان سه انفجار تروریستی پیاپی که در استان‌های قاهره و اسکندریه رخ داد به۴۲ کشته و بیش از ۸۰ زخمی رسیده است.

 شمار قربانیان انفجارها در مصر به ۴۲ تن رسید |داعش مسئولیت را به عهده گرفت

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت مصر در جریان انفجاری که در اطراف کلیسای «المرقسیه» در منقه المنشیه استان
«الاسکندریه» رخ داد، 11 تن کشته و 31 تن دیگر زخمی شدند. سه تن از این قربانیان افراد نظامی بوده اند.

این منابع افزایش شمار قربانیان را رد نکرده اند.

این در حالی است که منابع مصری اعلام کردند، شمار قربانیان انفجار کلیسای «مارجرجس» واقع در شهر «طنطا» در شمال قاهره نیز به 30 تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، سومین انفجار نیز در نزدیکی یک مقر پلیس در شهر طنطا به وقوع پیوست که بر اثر آن یک پلیس کشته شد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در واکنشی به این انفجارها گفت: تروریسم مسلمانان و مسیحیان قبطی را در مصر هدف قرار داده است.

منابع امنیتی مصر از وقوع انفجاری دیگر در این کشور، این بار در اطراف کلیسای «المرقسیه» در منطقه المنشیه استان الاسکندریه خبر دادند و افزودند: این انفجار سومین حادثه طی امروز در مصر بوده است.

نیروهای امنیتی مصر در پی وقوع این دو انفجار تدابیر امنیتی در اطراف کلیسا را تشدید کردند و عملیات جستجو برای کشف و ضبط بمب‌های دیگر را آغاز کردند.

دولت در شهرهای بزرگ مصر شرایط فوق العاده ای را اعلام کرده و تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده است.

  • داعش مسئولیت انفجارهای مصر را به عهده گرفت

از سوي ديگر خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در خبری فوری از قاهره اعلام کرد که گروه ترویستی داعش مسئولیت بمب گذاری های مرگبار امروز در چند شهر مصر به ویژه چند کلیسا را به عهده گرفته است.

این گزارش اعلام کرد که منابع خبری وابسته به داعش اعلام کردند که مسئولیت سه انفجار پیاپی امروز در استان های قاهره و اسکندریه مصر که 42 کشته و بیش از 80 زخمی برجای گذاشت را به عهده می گیرند.

فرانس پرس در خبری کوتاه با اشاره به این پیام اینترنتی ترویست های وابسته به داعش که در بنگاه خبرپراکنی «اعماق» وابسته به تروریست ها منتشر شده بود، جزییات بیشتری از آن را منتشر نکرد.

کد خبر 366519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha