یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف هفتادمین جشنواره کن، شاید عجیب‌ترین خبر مربوط به این دوره غیبت قطعی عبدالطیف کشیش باشد که از فیلم تازه او به‌عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای نخل طلا یاد می‌شد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، فيلمساز فرانسوي تونسي‌تبار كه چند سال پيش با فيلم بحث‌بر‌انگيز «آبي گرم‌ترين رنگ است» نخل طلايي بهترين فيلم را به‌دست آورد، قرار بود با «مكتوب مكتوب است» در بخش مسابقه كن2017 حضور داشته باشد اما گفته مي‌شود اختلاف با تهيه‌كننده در اتاق تدوين، پروژه را تا مرحله توقف كامل پيش برده است.

كشيش 56ساله كه طبق قرارداد مي‌بايست يك فيلم تحويل تهيه‌كننده مي‌داد، 2پروژه جداگانه براي نمايش آماده كرده است. اين اختلاف، كار را به دادگاهي در پاريس كشانده و انتظار مي‌رود صدور رأي تا پس از برگزاري جشنواره كن به طول بينجامد. هرچند كشيش در مصاحبه با يك روزنامه محلي اعلام كرده به دغدغه 3تهيه‌كننده مكتوب مكتوب است احترام مي‌گذارد و منتظر نتيجه و رأي دادگاه مي‌ماند.

نكته اينكه تا پيش از جنجال‌هاي رسانه‌اي اخير، توليد فيلم تازه مكتوب در سكوت كامل خبري پيگيري شده بود و كسي حتي از داستان و تركيب بازيگران خبر نداشت. فهرست فيلم‌هاي حاضر در هفتادمين دوره كن به‌زودي در يك نشست خبري اعلام مي‌شود.

کد خبر 366532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha