یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

۴ جوان که با راه‌اندازی باند خانوادگی دست به زورگیری از شهروندان تهرانی می‌زدند، دستگیر شدند.

متهم

 اعضاي اين باند بهمن سال گذشته و با شكايت عده‌اي از شاكيان تحت تعقيب پليس قرار گرفتند. شاكيان مدعي بودند كه سارقان سوار بر موتورسيكلت طرح هوندا و آپاچي سفيد سد راه آنها شده و به زور دست به سرقت اموالشان زده‌اند. يكي از شاكيان گفت: حدود ساعت 10شب حوالي ميدان آزادي منتظر تاكسي بودم كه يك موتورسيكلت طرح هوندا 125با 2نفر سرنشين به طرف من آمد؛ همزمان يك موتورسيكلت آپاچي سفيدرنگ نيز با 2سرنشين با فاصله كمي از آنها توقف كرد. در اين هنگام يكي از سرنشينان هوندا از موتور پياده شد و با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن همراهم كرد و پس از آن، هر دو موتورسيكلت از محل دور شدند.

درحالي‌كه بقيه شاكيان نيز مشخصات مشابهي از دزدان مي‌دادند جست‌وجو براي دستگيري سارقان زورگير ادامه يافت تا اينكه در آخرين روزهاي سال گذشته مأموران هنگام گشتزني در حوالي ميدان پونك به سرنشين يك موتورسيكلت طرح هوندا مشكوك شدند. آنها به راننده دستور ايست دادند اما او به سرعت فرار كرد ولي كنترل موتور را از دست داد و زمين خورد.

او كه امير نام دارد و جواني 20ساله است، دستگير شد و وقتي تعدادي از شاكيان مقابلش قرار گرفتند و وي را به‌عنوان يكي از سارقان شناسايي كردند، به شركت در زورگيري‌هاي سريالي اعتراف كرد. او گفت كه با همدستي برادر و 2پسرعمويش باند سرقت تشكيل داده بودند و از رهگذران و عابران پياده زورگيري مي‌كردند.

با اين اطلاعات بقيه اعضاي باند نيز دستگير شدند و در مخفيگاه آنها ده‌ها گوشي موبايل مسروقه به همراه سلاح سرد كشف شد. اعضاي باند پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت از شهروندان اعتراف كردند. به گفته سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران، شاكيان احتمالي كه اموالشان از سوي سرنشينان 2موتور طرح هوندا مشكي و آپاچي سفيد سرقت شده مي‌توانند با مراجعه به اداره پنجم پليس آگاهي تهران متهمان را شناسايي كنند.

کد خبر 366541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha