دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری دو - بهاره جلالوند: هدیه خریدن، کار چندان راحتی نیست مخصوصا در شرایطی که هدیه برای یک مرد باشد.

هدیه روز پدر

 هميشه با نزديك شدن به روز پدر، بسياري از افراد دچار سردرگمي مي‌شوند كه چه هديه‌اي‌ بخرند كه هم مناسب و كاربردي باشد و‌ در عين حال خيلي هم گرانقيمت نباشد. گاهي در بازار وسايلي وجود دارد كه بارها و بارها آنها را مي‌بينيم ولي در زمان هديه خريدن، به ذهنمان نمي‌آيند. با چند هديه خوب كه مناسب روز پدر و متناسب با سليقه‌هاي مختلف است، آشنا شويد.
كمربند

انواع و اقسام كمربند در بازار موجود است كه مي‌توانيد به راحتي يكي از آنها را براي هديه روز پدر بخريد. اگر قصد داريد كمربند را به‌عنوان هديه انتخاب كنيد، پيش از هر چيز بايد اندازه دور كمر يا سايز شلوار فردي را كه مي‌خواهيد براي او كمربند بخريد بدانيد؛ چون كمربند در اندازه‌هاي مختلفي به فروش مي‌رسد. چيزي كه باعث تفاوت قيمت بين كمربندهاي مختلف مي‌شود، جنس آنهاست. كمربند با جنس چرم، چرم مصنوعي و پلاستيك، در بازار موجود است و اگر مي‌خواهيد يك كمربند با طول عمر بالا بخريد، سراغ انواع چرم طبيعي برويد. براي اينكه در هنگام خريد كمربند مطمئن شويد كه جنس آن از چرم طبيعي است، بايد به چند نكته توجه كنيد؛ اول اينكه كمربند را از فروشگاه‌هاي معتبر بخريد. معمولا روي محصولات چرم طبيعي اصل، يك نشان كه روي آن حك شده است، وجود دارد. علاوه بر اين زماني كه چرم را زير نور بگيريد برخي از جاهاي آن روشن و برخي جاهاي آن تيره به‌نظر مي‌رسد. بوي چرم نيز يكي ديگر از مواردي است كه مي‌توان از آن در تشخيص اينكه چرم واقعا طبيعي است، كمك گرفت. كمربندهايي كه در آنها پلاستيك به‌كار رفته است، چندان عمر نمي‌كنند؛ به همين دليل اگر مي‌خواهيد چنين كمربندهايي را براي هديه بخريد، بهتر است چند عدد تهيه كنيد كه بعد از اينكه يكي از كمربندها خراب شد، امكان استفاده از ساير كمربندها وجود داشته باشد.

كمربند چرم طبيعي: حدود 100هزار تومان (قيمت به مارك بستگي دارد)

  • انگشتر

اگر قصد داريد هديه شما براي ساليان سال، ماندگار باشد، سراغ انگشتر برويد. انگشترهايي كه در ساخت آنها سنگ به كار رفته، يك هديه جذاب براي آقايان به حساب مي‌آيد. بدنه اين نوع انگشترها از جنس نقره است و روي آن به طرزي زيبا، سنگ نصب مي‌شود. سنگ‌ها مي‌توانند ظاهر ساده و صيقلي داشته باشند اما در شرايطي كه روي آنها حكاكي شود، بايد با توجه به نوع حكاكي، بهاي بسيار بالاتري را براي آنها پرداخت. يكي از سنگ‌هايي كه قيمت آن نسبت به ساير سنگ‌ها پايين‌تر است و استفاده از آن در بين آقايان رواج دارد، سنگ عقيق است. اين نوع سنگ هم زيباست و هم اينكه نوع اصل آن را با كمي وقت گذاشتن، حتما مي‌توان در بازار پيدا كرد.

قيمت انگشتر با سنگ عقيق معمولي: حدود 200 هزار تومان

  • كيف لپ‌تاپ

اگر همسر يا پدرتان جزو آن دسته از مردهايي است كه با لپ‌تاپ زياد سر و كار دارد و دائم آن را با خودش بيرون مي‌برد، مي‌توانيد يك كيف لپ‌تاپ خوب برايش به‌عنوان هديه بخريد. كيف‌هاي لپ‌تاپ به‌صورت دستي، كوله‌پشتي و مسافرتي در بازار موجود هستند كه هر كدام ويژگي‌هاي خاص خودشان را دارند. كيف‌هاي لپ‌تاپ دستي، معمولا از انواع ديگر ارزان‌تر هستند. اين دسته از كيف‌ها براي آن دسته از آقاياني كه ماشين شخصي دارند و نياز نيست لپ‌تاپ را براي مدت طولاني حمل كنند، مناسب هستند. كوله‌پشتي‌هاي لپ‌تاپ، گزينه بهتري محسوب مي‌شوند و راحت‌تر قابل حمل هستند ولي قيمت آنها كمي بيشتر است. كيف‌هاي لپ‌تاپ مسافرتي، ظاهري شبيه چمدان دارند به همين دليل به راحتي مي‌توان آنها را حمل كرد، اين دسته از كيف‌ها، قيمت بيشتري نسبت به ساير انواع كيف لپ‌تاپ دارند.

كيف لپ‌تاپ: حداقل 80هزار تومان

  • تسبيح

يكي ديگر از هدايايي كه در روز پدر مي‌توانيد سراغ آن برويد، تسبيح است. تسبيح، بالاخص براي آقاياني كه پا به سن گذاشته‌اند‌، گزينه بسيار خوبي محسوب مي‌شود و با گرفتن اين هديه حسابي خوشحال خواهند شد. تسبيح‌ها معمولا به‌صورت 33عددي و 101عددي در بازار به فروش مي‌رسند كه بهتر است نوع 101عددي آن را بخريد چون ذكر گفتن با اين نوع تسبيح بسيار راحت‌تر از انواع 33عددي است. قيمت تسبيح به سنگ به‌كار رفته در آن بستگي دارد؛ هر چه سنگ تسبيح مرغوب‌تر باشد، قيمت آن نيز بيشتر مي‌شود. براي اينكه از اصل بودن سنگ تسبيح اطمينان داشته باشيد، بايد آن را از مراكز معتبر بخريد. تسبيح‌هايي كه اصل هستند، معمولا شناسنامه دارند يا اصل بودن آنها توسط فروشنده تضمين مي‌شود. اگر در مورد سنگ‌ها و ظاهر آنها چيزي نمي‌دانيد، بايد در زمان خريد، از كسي مشاوره بگيريد كه سنگ‌ها و ويژگي‌هاي آنها را به خوبي مي‌شناسد. سنگ تسبيح هرچه براق‌تر باشد و بيشتر تراش خورده باشد، بهتر است.

تسبيح: حدود 130هزارتومان (بستگي به نوع سنگ دارد)

  • كيف پول

بسياري از آقايان عادت ندارند كه دائم كيف پول خود را عوض كنند به همين دليل كيف پول بسياري از آقايان بعد از مدتي كهنه مي‌شود. كيف پول يكي ديگر از پيشنهادهاي خريد است كه آقايان را خوشحال مي‌كند مخصوصا اگر داخل آن پول هم بگذاريد! كيف‌ پول‌ها انواع مختلفي دارند كه مي‌توان به چرم طبيعي، چرم مصنوعي، پلاستيك و پارچه‌اي اشاره كرد. كيف‌ پول‌هايي كه جنس آنها چرم طبيعي است، گزينه بهتري به‌حساب مي‌آيند و براي چندين سال با كيفيت باقي خواهند ماند اما انواع ديگر كيف پول، بعد از مدتي ظاهر خود را از دست خواهند داد. كيف‌ پول‌هاي پارچه‌اي مردانه، تنوع كمي در بازار دارند. اين دسته از كيف پول‌ها بيشتر براي آن دسته از آقاياني كه مدل لباس‌ پوشيدن‌شان غالبا ورزشي است، بيشتر كاربرد دارد و به‌كار همه آقايان نمي‌آيد. كيف‌ پول‌ها از نظر فضاي داخلي با يكديگر متفاوت هستند، برخي از آنها فقط جا براي گذاشتن پول دارند و در برخي ديگر، جايي براي گذاشتن كارت‌هاي بانكي نيز درنظر گرفته شده است كه اين دسته از كيف‌ پول‌ها كاربردي‌تر هستند. كيف پول در ابعاد مختلف به فروش مي‌رسد كه معمولا بيشتر آقايان، ابعاد جمع و جور آن را دوست دارند. كيف‌هايي كه از وسط تا مي‌خورند، محبوبيت بيشتري در بين آقايان دارند البته اين نوع كيف‌ها باعث مي‌شوند اسكناس‌ها ظاهر صاف خود را از دست بدهند.

كيف پول چرم طبيعي: حدود 150هزار تومان

  • كلاه آفتاب‌گير

كلاه‌هاي آفتا‌ب‌گيري كه در بازار موجود هستند، تنوع بسيار زيادي دارند و مي‌توانيد با توجه به سليقه همسر يا پدرتان يكي از آنها را انتخاب كنيد. كلاه‌هاي آفتاب‌گير بايد حتما رويه باز داشته باشند تا سر در مجاورت هوا قرار بگيرد و عرق نكند؛ اين مسئله براي تابستان بسيار حائز اهميت است. لبه‌هاي كلاه‌هاي آفتاب‌گير، ابعاد مختلفي دارد و آن دسته از كلاه‌هايي كه لبه آنها بزرگ‌تر است، بهتر مي‌توانند از پوست در برابر آفتاب محافظت كنند. كلاه آفتاب‌گير مرغوب سبك است و جنس رويه آن از كتان درست شده، علاوه بر اين در زمان گذاشتن روي سر، حالت زبري يا فشار روي سر ايجاد نمي‌كند.

كلاه آفتاب‌گير: حدود 50هزارتومان

کد خبر 366572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha