دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دیوید اسمولانسکی، شهردار منطقه کاراکاس و رهبر اپوزیسیون سرشناس ونزوئلا در اوج سرکوب معترضان به دست نیروهای امنیتی، در پیامی توئیتری مادورو را به آغاز استفاده از تسلیحات شیمیایی همانند آنچه در سوریه رخ داده، متهم کرد.

این توئیت فورا نشر پیدا کرد و منتقدان دولت هم بر این نکته تاکید کردند که مادورو تا چه حد برای سرکوب معترضان به نیروهای امنیتی متوسل شده است.

نيكلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خواستار بازجویی و تحقیقات کامل از اسمولانسکی شده و گفته است او "پیامی مجرمانه" منتشر کرده و هدفش مهیا کردن زمینه مداخله نظامی آمریکا بوده است.

مادورو در سخنانی که از تلویزیون ونزوئلا پخش شد، گفت: ونزوئلا هرگز در تاریخ خودش از تسلیحات بیولوژیکی، شیمیایی و یا هسته‌ای استفاده نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، دیوید اسمولانسکی، شهردار منطقه کاراکاس روز شنبه 19 فروردين استفاده نوعی گاز قرمزرنگ برای متفرق کردن هزاران معترض را که در روزهای اخیر علیه ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو به خیابان‌ها آمدند، محکوم کرد.

نوع و یا مواد تشکیل‌دهنده گاز و یا دود استفاده شده مشخص نیست اما برخی از معترضان در رسانه‌های اجتماعی گفتند که استفاده از آن حین شلیک گاز اشک‌آور باعث تهوع و استفراغ می‌شود.

با این حال حامیان دولت می‌گویند که این ماده شبیه به دودهایی است که در اسپانیا برای کنترل جمعیت استفاده می‌شود.

کد خبر 366580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha