همشهری آنلاین: وزیر مختار سفارت ژاپن با اشاره به این که شرایط دریاچه ارومیه رو به بهبود است، اظهار کرد: دولت ژاپن امیدوار است همکاری مشترک ایران، ژاپن و برنامه ملل متحد منجر به احیای دریاچه ارومیه شود و همزمان معیشت بهتری برای مردم بومی منطقه به همراه داشته باشد.

ضرورت توجه به معیشت مردم در کنار احیای دریاچه ارومیه

به گزارش ایسنا، سوزوکی وزیر مختار سفارت ژاپن در مراسم امضای فاز چهارم سند همکاری مشترک دفتر عمران ملل متحد، دولت ژاپن و سازمان حفاظت محیط زیست در راستای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: همه باور داریم دریاچه ارومیه وضعیت نامناسبی دارد. با توجه به شرایط بحرانی دریاچه، دولت ژاپن در ژانویه سال جاری، یک میلیون دلار برای احیای دریاچه در اختیار دولت ایران قرار داد.

وی با اشاره به این که دولت ژاپن همکاری با دولت ایران در رابطه با احیای دریاچه ارومیه را از سال 2014 آغاز کرده است، افزود: این چهارمین سال است که به صورت متمادی ادامه می‌یابد که در پی مذاکره رییس جمهور ایران و نخست‌ وزیر ژاپن در سال 2013 صورت گرفته و آغاز شد.

وزیر مختار سفارت ژاپن با تاکید بر این که نجات دریاچه ارومیه یک شبه صورت نمی‌گیرد، گفت: با توجه به اقدامات شکل گرفته، شرایط دریاچه ارومیه رو بهبود است. این وضعیت حاصل همه گروه‌هایی است که دغدغه دریاچه را دارند. ایران و ژاپن از نتایج خوب این همکاری راضی و خرسند هستند که نتیجه همکاری دوجانبه است.

سوزوکی با بیان این که دولت ژاپن امیدوار است همکاری مشترکی بین ایران و ژاپن و برنامه عمران ملل متحد منجر به احیای بیشتر دریاچه ارومیه شود، گفت: امیدواریم احیای دریاچه ارومیه در کنار بهبود وضعیت معیشت مردم بومی منطقه ارومیه باشد.

کد خبر 366588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha