سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان و مقامات امنیتی با توجه به تشویق حامیان گروه تروریستی داعش به انجام حملاتی در کشورهای خود هشداد دادند خطر حملات گرگ‌های تنها در جنوب شرق آسیا در حال افزایش است.

خطر گرگ های تنها در جنوب شرق آسیا

به گزارش ایرنا از کوالالامپور، عامل کلیدی در تشدید خطر این است که گروه تروریستی داعش در حال از دست دادن موقعیت خود در سوریه و عراق است و این امر به بازگشت تروریست ها به کشورهای خود در جنوب شرق آسیا منتهی می شود.

کارشناسان معتقدند در حالی است که افراط گرایان منطقه برای رفتن به سوریه و عراق اغواء شده اند، با مشکلاتی زیادی برای عزیمت به این کشورها مواجه شده اند، از این رو در تلاش برای انجام حملات در کشور می باشند.

به نوشته روز سه شنبه تارنمای شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور، 'ایوب خان مایدین' رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی بر این باور است که شرایط عزیمت حامیان داعش به سوریه با مشکلات زیادی مواجه شده است. از آنجایی که داعش از حامیان خود خواسته اگر نمی توانند به سوریه عزیمت کنند در کشورهای خود اقدام به حمله نمایند، بیش از پیش شاهد حملات گرگ های تنها هستیم.

در حالی که در برخی نقاط دنیا، تروریست ها حملاتی انجام می دهند این قبیل حملات در جنوب شرق آسیا نیز گزارش شده اند.

در اندونزی یک مرد 21 ساله اکتبر سال گذشته دو افسر پلیس را مورد حمله قرار داد. در اوت همین سال یک کشیش در کلیسایی در سوماترا مورد حمله یک مرد قرار گرفت. در ماه جولای 2016 نیز، یک بمبگذار ایستگاه پلیسی در 'سولو' واقع در 'جاوای مرکزی' اندونزی را هدف حملات انفجاری خود قرار داد. هر سه این حملات، توسط پلیس اندونزی به عنوان حمله 'گرگ تنها' طبقه بندی شدند.

'ایوب خان' نیز با اشاره به اینکه مالزی از سال 2013 تاکنون سه مورد حملات 'گرگ تنها' را که در آنها از چاقو به عنوان سلاح سرد استفاده شده بود، خنثی کرده است، گفت که وقوع حملات مشابه در جنوب شرق آسیا پیش بینی می شود.

به گفته این مقام ارشد مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، حامیان داعش، دولت مالزی را یک دولت کافر می دانند که قانون اساسی آن بر اساس شریعت نیست، از ای نرو قصد حمله به آن را دارند.

'کومار راماکریشنا' استاد مرکز مطالعات بین الملل سنگاپور در حوزه مقابله با تروریسم نیز گفت: چالش سازمان های امنیتی منطقه برای جلوگیری از حمله گرگ های تنها این نکته است که این تروریست ها ناگهانی و بدون برنامه ریزی نسبت به حملات خود اقدام می کنند.

وی براین باور است که شناسایی حملات تروریستی گرگ های تنها بسیار مشکل است، از این رو هر کشوری که مساله ای با اسلام گرایان خشن دارد در قبال این حملات آسیب پذیر است.

حضور تروریست های منطقه در عراق و سوریه از یک سو و انجام حملات گرگ های تنها در منطقه در کنار افزایش دستگیری ها، مقامات امنیتی این کشورها را بر آن داشته است تا اقدامات بیشتری در قبال انجام حملات احتمالی حامیان داعش انجام دهند و آن را خطر روبه افزایشی در منطقه قلمداد کنند.

کد خبر 366638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha