مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در یادداشتی به مناسبت ولادت مولای متقیان علی (ع) در صفحه شخصی خود ضمن تبریک فرارسیدن این عید بزرگ و فرخنده نوشت: «لازم است علی (ع) را بیشتر بشناسیم و آن‌گونه بگوییم و عمل کنیم که او به پیروانش آموخت».

وزیر بهداشت

دكتر سيد حسن هاشمي در اين يادداشت نوشته است.

امروز سالروز ولادت بزرگ‌مردی است که تمام آنها که او را شناخته‌اند، در مکتب مرام و مسلکش زانوی ادب و خضوع به زمین زده‌اند.

یگانه‌ای که جرج جرداق مسیحی او را در قاب یک آرزو چنین وصف می‌کند: «ای روزگار کاش می‌توانستی همه قدرت‌هایت را، و ای طبیعت، کاش می‌توانستی همه استعدادهایت را در خلق یک انسان بزرگ، نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ، جمع می‌کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی(ع) دیگر می‌دادی».

درباره آن بزرگوار، بسیار گفته و بسیار نوشته‌اند؛ اینجا اما تنها به یک مورد از حکمت‌های او بسنده می‌کنم که همین ما را بس.

مولای متقیان در خطبه دویست نهج‌البلاغه می‌فرماید: «سوگند به خدا، معاویه از من سیاستمدارتر نیست؛ اما او نیرنگ می‌زند و مرتکب انواع گناهان می‌شود. اگر نیرنگ ناپسند نبود، من سیاستمدارترین مردم بودم؛ ولی هر نیرنگی گناه است و هر گناهی، نوعی کفر».

ضمن تبریک فرارسیدن این عید بزرگ و فرخنده، امیدوارم ما هم امروز در قاب آرزوی‌مان بنویسیم: «لازم است علی(ع) را بیشتر بشناسیم و آن‌گونه بگوییم و عمل کنیم که او به پیروانش آموخت».

کد خبر 366673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha