همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اقتصاد مقاومتی برای کشور جمهوری اسلامی ایران یک الزام، یک ضرورت و یک نیاز قطعی نه برای زمان حال است.

حسین دهقان

به گزارش ایرنا، سردارسرتیپ پاسدار حسین دهقان درهمایش علمی کاربردی اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه خاتم برگزارشد، افزود: اقتصاد مقاومتی یک پاسخ به اداره بخش اقتصاد کشور در طول زمان و برای حال و آینده است.

وی با بیان اینکه ما درهمین دوران بعد از پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران عملا دیدگاههای مختلف اقتصادی با رویکردهای مختلف را به نوعی به صورت کامل و ناقص به اجرا گذاشتیم و عمل کردیم افزود: اما برایند همه این اقدامات و برنامه های گذشته ما وضعیتی است که ما امروز در آن قرار داریم.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: همیشه این را به عنوان یک اصل می پذیریم که وضع موجود ما نتیجه مجموعه تصمیمات، اقدامات و برنامه های است که ما در گذشته زمان آنها را به اجرا گذاشته ایم؛ اگر این چنین نبود وضع موجود اصلا معنی نداشت.

سرداردهقان افزود: ما همیشه این اصل بعدی را نیز می پذیریم که وضع موجود نقطه عزیمتی است برای حرکت به سمت وضعیت مطلوبی که ما به دنبال آن هستیم.

وی اظهارداشت: ما اگر به دنبال تعامل و مبادله و نقش آفرینی هستیم باید دارای قدرتی باشیم که دیگران ما را پذیرا باشند.

سرداردهقان با بیان اینکه درون زا بودن اقتصاد به این معنا است داشته های ملی را بستر قدرت برای ایجاد رفاه و امنیت به فعالیت در بیاریم، ادامه داد: دراین صورت است که صادرات و واردات معنا پیدا می کند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا نمی تواند بگوید فقط وارد کننده و یا صادر کننده هستم، افزود: درون زا و برون گرا بودن به این معناست که پایه های فرهنگی و اقتصادی را بگونه ای ترسیم کنیم که دیگران بر روی آن حساب باز کنند.

وزیردفاع اظهارکرد: پس از پایان جنگ سرد دنیا دچار تغییرات زیادی شد و ما نیز در این عرصه نمی توانیم بگویم کوه استوار و مستقری هستیم که هیچ موجی نمی تواند ما را حرکت دهد.

وی با تاکید براینکه دراین عرصه بی ثباتی امنیتی مهمترین عامل تاثیرگذار در آن خواهد بود، گفت: تغییر و تحولات آثار و پیامدهایی دارد که به دیگر مناطق نیز اثر گذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: دراین بین جمهوری اسلامی ایران یک نظام مورد قبول هیچ یک از نظام های قدرت در جهان نبوده است زیرا یک نه مطلق به آنهاست و همیشه در معرض تهدید بوده است.

کد خبر 366676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha