چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

داماد ترامپ به عراق سفر کرد تا سرکرده‌های گرفتار شده داعش در موصل را نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه واتساپیک، میکل روبین، محقق برجسته و استاد مهمان دانشگاه یو سی ال ای، در مصاحبه‌ای با رادیو اروپای آزاد از دلایل سفر جَرِد کوشنِر، داماد یهودی ترامپ به عراق پرده برداشت.

روبين در این مصاحبه گفت: کوشنر در جریان سفر خود به عراق سعی داشت تا حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور را قانع کند تا گذرگاهی امن برای خروج تعداد زیادی از تروریست‌های داعش -که در مناطق غربی موصل گرفتار شده بودند- فراهم آورد.

او در ادامه گفت: «طبق اطلاعاتی که برخی منابع آگاه و نزدیک به من در وزارت دفاع آمریکا به آن دست یافته‌اند، آقای کوشنر از حیدر العبادی خواست تا جلوی شبه نظامیان شیعه (حشد الشعبی) در رابطه با دستگیری و اعدام برخی از تروریست‌های داعش را بگیرد. من نمی‌دانم که دلایل دقیق آقای کوشنر از انجام چنین سفر عجیب و غیر مرسومی به عراق چه بوده است، اما این را می‌دانم که او علاوه بر ارتباط بسیار نزدیک با پوتین، با مقام‌هاي رژیم سعودی نیز بسیار مراودات نزدیکی دارد».

داعش به تازگی ویدئویی منتشر کرده که در آن عربستان سعودی را تهدید می‌کند و سوگند می‌خورد انتقام خونینی از آنها به خاطر هم‌دستی با جنایات آمریکا علیه مسلمانان خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که شاید مقام‌هاي رژیم سعودی از کوشنر خواسته باشند تا دولت عراق را قانع کند که با فراهم کردن چنین گذرگاهی برای تروریست‌های داعش، عربستان سعودی را از شر تهدیدهای احتمالی داعش مصون نگه دارد.

کد خبر 366759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha