چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت اعلام کرد نقص فنی امنیتی در نرم‌افزار ورد این شرکت باعث شده تا کلاهبرداران به راحتی به اطلاعات ورود به صفحات بانک کاربران دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت

براساس گزارش BBC، اين نقص امنيتي كه تاكنون رديابي نشده‌بود، به تازگي گزارش شده‌است و شركت امنيتي پروف‌پويت در تاريخ 10 آوريل اعلام كرد كمپين ايميلي كلاهبردارانه‌اي را كشف كرده‌است كه اين نقص امنيتي را با هدف پخش كردن بد‌افزار دريدكس هدف گرفته‌است.

اين بد‌افزار مي‌تواند رايانه كاربر را آلوده ساخته و اطلاعات بانكداري و حساب‌هاي بانكي او را به سرقت ببرد. در سال 2015 از همين ابزار براي انجام حملات سايبري و سرقت بيش از 20 ميلون پوند از حساب‌هاي بانك بريتيش استفاده شد.

نقص امنيتي جديد در بسياري از نسخه‌هاي مايكروسافت ورد و ويندوز كشف شده‌است و مي‌تواند به بدافزارهايي نظير دريدكس اجازه نصب شدن روي رايانه‌ها را دهد. شركت مايكروسافت هنوز اشاره‌اي به آلوده شدن نسخه مك نرم‌افزار ورد به اين حفره امنيتي نداشته‌است.

محققان شركگت پروف‌پويت مي‌گويند آزمايش روي نسخه‌هاي مختلف مايكروسافت آفيس نشان داد كه براي مثال دستگاه داراي نسخه 2010 اين نرم‌افزار به كلي آلوده شده و اطلاعات آن در دسترس هكرها قرار گرفته‌است.

شركت مايكروسافت در راستاي محافظت از كاربرانش نسخه به‌روز‌رساني شده‌اي را در روز 11 آوريل منتشر ساخت و اعلام كرد افرادي كه اين به‌روز‌رساني را انجام دهند از خطر هك شدن و نفوذ هكرها در امان خواهند بود. شركت پروف‌پونت نيز از كاربران اين نرم‌افزار درخواست كرده تا به سرعت به‌روز‌رساني‌هاي جديد را نصب كنند.

کد خبر 366765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha