چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: با افزایش جراحت‌های ورزشی در جریان برگزاری مسابقات حساس و ضرورت دسترسی به پزشکان متخصص برای حل این مشکلات قرار است روبات‌ها برای غلبه بر این چالش به کار گرفته شوند.

روبات‌ها، پزشک ورزشکاران می‌شوند

به گزارش مهر، بسیاری از قهرمانان ورزشی در جریان برگزاری رقابت‌های گروهی و به خصوص فوتبال با مشکلاتی مانند برخورد سر به یکدیگر، جراحت‌های جدی در پا و صورت و ... مواجه می‌شوند که تصمیم‌گیری در مورد نحوه معالجه آنها در صلاحیت پزشکان متخصص است.

با توجه به این که پزشکان همیشه و به سرعت برای حل این مشکلات در دسترس نیستند و با توجه به اهمیت فاکتور زمان در رسیدگی به این مشکلات ورزشی می‌توان از روبات‌ها برای معالجه دقیق و مطمئن سوانح یاد شده استفاده کرد و پزشکان می‌توانند با هدایت این روبات‌ها نقش موثری در این زمینه ایفا کنند.

محققان دانشگاه Texas Southwestern با همکاری کلینیک Mayo توانسته‌اند روبات پزشکی را طراحی کنند که از توانایی بالایی برای تشخیص صحیح عامل جراحات و تجویز روش درمانی برخوردار است.

برت وارگاس متخصص اعصاب با همکاری یک گروه متخصص این روبات را طراحی کرده‌اند و می‌گویند با همکاری پزشکان می‌توان این روبات‌ها را برای تشخیص درست عامل یک مشکل پزشکی به کار گرفت. روبات‌های یاد شده از قابلیت ارتباط تصویری با دیگر پزشکان متخصص هم برخوردارند.

این روبات‌ها با موفقیت در جریان برگزاری یک مسابقه فوتبال در دانشگاه آریزونای شمالی به کار گرفته شده‌اند و در ۱۱ مورد برای مداوای بازیکنان مجروح شده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود روبات‌های یاد شده در آینده کاربردهای نظامی هم پیدا کنند و برای مداوای سربازان مجروح در صحنه‌های نبرد نیز به کار گرفته شوند. البته این روبات‌ها نه به تنهایی بلکه با حضور دستیارهای متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد خبر 366786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha