چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: ۶۲ سال پس از دوره مرحوم دکتر مصدق تراز تجاری کشور هرگز مثبت نشده بود اما در سال ۹۴ و ۹۵ توانستیم به نقطه‌ای برسیم که درجه مقاومت این کشور افزایش یابد و تراز صادرات غیرنفتی در برابر واردات مثبت شود.

نهاوندیان

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد نهاوندیان سه‌شنبه شب در جشن میلاد امام علی (ع) در ساری
تاکید کرد:‌تحقق اقدامات و برنامه های درست دولت باعث شده تا وابستگی‌ها کمتر و اقتصاد کشور مقاوم‌تر شود.

وی تلاش گسترده برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی را از محورهای عمده فعالیت دولت یازدهم برشمرد و افزود: این تلاش‌ها و اقدامات دولت در زندگی اقشار کم درآمد، بیشترین ثمردهی را بویژه در بلندمدت داشته است.

نهاوندیان خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم را علائم توفیق در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: بی‌تردید اکنون وقتی بدخواهان می‌بینند ایران با تکیه بر توان خود موفق شده نه تنها مشکلات را حل کند، بلکه طی دو الی سه سال، به رشد 8 درصدی نیز دست یافته است، کمتر در مخیله خود به فکر ضربه زدن به اقتصاد ایران می‌افتند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری، عزت در کنار حکمت و مصلحت را آموزه بزرگ مقام معظم رهبری در مسیر تلاش برای سربلندی و سرافرازی ایران دانست و گفت: امروز ایران با عزت با دنیا سخن می‌گوید اما عزت را در کنار حکمت و مصلحت تعریف می‌کنیم.

  • برنامه ریزی گسترده برای شکوفاهی مازندران

نهاوندیان همچنین با بیان اینکه دولت یازدهم برنامه گسترده‌ای برای شکوفایی استعدادهای مازندران تدارک دیده، گفت: دولت به عهدی که با مردم بسته، پایبند است و افتتاح گسترده طرح‌ها و پروژه‌ها در سراسر کشور و از جمله مازندران، بیانگر عمل به این عهد و وفاست.

وی با تاکید بر اینکه همه دستاوردها به برکت صمیمیت، همبستگی و نشاط مردم است، افزود: مازندران با ترکیب جمعیتی متناسب دارای استعدادهای فراوانی است، اما متاسفانه این استعدادها در بخش‌هایی به فعلیت نرسیده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: تلاش‌های خوبی در مازندران صورت گرفته که یکی از این تلاش‌ها متصل کردن مازندران به دیگر استان‌های کشور از طریق توجه به محورهای اصلی استان است.

  • نفرت پراکنان در انتخابات، نامیدی درو خواهند کرد

نهاوندیان همچنین به دو انتخابات در ماه آتی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران با مشارکت گسترده در انتخابات، پیام وحدت و یکدلی، عزت و اخلاق خود را به جهانیان می‌رسانند.

وی افزود: در انتخابات آتی، آنهایی که نفرت می‌افکنند، بی‌تردید ناامیدی درو خواهند کرد چرا که ملت مصمم است مسیر روشن خود را با عزت و تا رسیدن به ایرانی آبادتر دنبال کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری مازندران و طبرستان را مهد شیعیان واقعی علی ابن ابی طالب(ع) دانست و گفت: یکی از بهترین مکان‌هایی که جشن میلاد علی(ع) را می توان گرفت، دیار علویان و مازندران است.

کد خبر 366795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha