همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی نسبت به بروز بادهای توفانی، صاعقه، شکستن درختان و بروز سیلاب در استان‌های غربی کشور و همچنین دامنه‌های البرز از جمله در استان تهران هشدار داد.

باد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر، گفت: در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استانهای غربی کشور است. همچنین تصاویر رادار هواشناسی و گزارشهای ایستگاههای هواشناسی بیانگر بارش باران در برخی استانهای غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است.

احد وظیفه هشدار داد: امروز شنبه انتظار می‌رود با تداوم جریان‌های گرم و مرطوب و گذر‌ناوه تراز میانی سبب بارشهای رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه های البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران شود.

وی تصریح کرد: مهمترین مخاطره این گونه سامانه‌های همرفتی بارشهای شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت و توفان تندری است که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانالها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری شود. همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراهها و کانالها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: انتظار می‌رود در روز یکشنبه نیز بارشهای رگباری توام با رعدوبرق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل ، جنوب لرستان، شمال خوزستان، شمال چهار محال و بختیاری، جنوب همدان، مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه‌های البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران شود.

مهمترین مخاطره این گونه سامانه‌های همرفتی بارش‌های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت و توفان تندری است که می‌تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود و رعایت توصیه‌های مشابه امروز برای فردا نیز ضروری است.

کد خبر 367066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha