همشهری آنلاین: کره شمالی در جریان رژه بزرگ ارتش که به طور زنده از تلویزیون این کشور پخش می‌شد از یک فروند موشک جدید بالستیک قاره پیما موسوم به «آی سی بی ام» رونمایی کرد.

 موشک قاره پیمای بالستیک جدید کره شمالی رونمایی شد

به گزارش ایرنا، این در شرایطی است که تصاویری نیز از موشک های بالستیک دیگر در تلویزیون کره شمالی به نمایش گذاشته شده که گفته می شود قابلیت پرتاب از روی زیردریایی برخوردارند.

در شرایطی که «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی با یک یونیفرم مشکی خاصی در کنار دیگر مقام های ارشد نظامی این رژه را ریاست و نظارت می کرد، تریلر بزرگی که این موشک قاره پیما بر روی آن سوار شده بود از مقابل چشمان ناظران عبور کرد.

کره جنوبی بلافاصله پس از انتشار این تصاویر اعلام و تایید کرد که این نوع تازه از موشک های «آی سی بی ام» می باشد که کره شمالی رونمایی کرده است.

البته کره شمالی دارای موشک های قاره پیمای بالستیک «کی ان ـ ۰۸» و «کی ان ـ ۱۴» می باشد اما موشک مذکور از نوع جدید به حساب می آید و مدل آن نشان می دهد که بزرگتر از موشک های قبلی قاره پیمای این کشور است.

البته امروز شمار دیگری از موشک های بالستیک کره شمالی در رژه نیروهای نظامی که به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» اولین رهبر و بنیانگذار این کشور برگزار شد، مقابل دید همگان قرار گرفت که شماری از آنها از نوع موشک های بالستیکی است که از روی زیردریایی پرتاب می شود و آمریکا و کره به شدت نسبت به پرتاب آنها در ماه های گذشته ابراز نگرانی کرده اند.

به نظر می رسد که با بالا گرفتن تنش ها در منطقه، کره شمالی از مراسم امروز تلاش کرده است تا بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات خود را به رخ آمریکا بکشد.

امروز یک فروند موشک میان برد بالستیک «آی آر بی ام» که کره شمالی آن را «پوک گوک سونگ ـ ۲» می نامد و نام دیگرش «کی ان ـ ۱۵» است نیز در این رژه به نمایش گذاشته شد.

کره شمالی در ماه فوریه امسال یک فروند از همین موشک را مورد آزمایش قرار داد که پس از طی مسافتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر در آبهای دریای شرقی ژاپن فرود آمد.

از دیگر تجهیزات موشکی کره شمالی که امروز رونمایی شد می توان به موشک های زمین به زمین «کی ان ـ ۰۶»، موشک های «اسکاد یی آر» و همچنین موشک های پرتابی از روی کشتی و «راکت های ۳۰۰ میلیمتری» اشاره کرد.

کد خبر 367067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha