مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

۱۸ مرکز فرهنگی اجتماعی شهربانو با مساحت بیش از ۴۸ هزار مترمربع، در یک دهه گذشته و برای خدمات‌رسانی به بانوان تهرانی راه‌اندازی شده است.

اين خبر را روز گذشته معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اعلام كرد. به گفته مجتبي عبداللهي، مديريت شهري در دوره فعلي و به‌عنوان يك نهاد اجتماعي تلاش فراواني در بهبود و ارتقاي سطح فرهنگي و اجتماعي بانوان تهراني كرده است كه در همين راستا بخشي از برنامه پنج‌ساله توسعه و طرح جامع شهر تهران به برنامه‌ريزي براي پاسخگويي به نيازها و مطالبات مختلف بانوان شهر تهران اختصاص داده شده است. شهربانوها، به‌عنوان مجموعه‌هايي براي رفع نيازهاي ضروري فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، تفريحي و ورزشي زنان در يك محيط امن و سالم، براساس برنامه پنج‌ساله دوم شهرداري تهران از سال1387 ايجاد شده‌اند. همچنين اداره كل امور بانوان شهرداري تهران نيز به‌عنوان متولي اصلي رسيدگي به مسائل بانوان شهر تهران، سعي كرده با ايجاد مراكزي همچون شهربانوها به اين مهم دست يابد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سالم‌سازي‌ و غني‌سازي‌ اوقات فراغت بانوان، شادابي، بانشاط‌سازي‌ بانوان، افزايش تعاملات ميان زنان متعهد و متخصص و تعميق فرهنگ عفاف و حجاب را ازجمله اهداف مجموعه‌هاي شهربانو عنوان كرد و افزود: فعاليت‌هاي اين مجموعه براساس ديدگاه تخصصي در رفع نياز واقعي بانوان همچون موضوع تندرستي و سلامت درنظر گرفته شده تا بانوان بتوانند در يك محيط امن، سالم و كاملا زنانه نيازهاي خود را در حوزه فرهنگي و اجتماعي رفع كنند.

عبداللهي در ادامه تأكيد كرد: تمامي كاركنان مجموعه‌هاي شهربانو، بانوان هستند كه اين ويژگي موضوع اشتغال و اقتصاد خانواده را مورد توجه قرار داده است. وي با اشاره به ويژگي‌هاي مجموعه‌هاي شهربانو افزود: شهربانو به‌عنوان مركزي ويژه بانوان كه سعي دارد نيازهاي فرهنگي، هنري، اقتصادي، تفريحي و ورزشي آنها را در يك محيط امن و سالم برآورده كند، طبق نيازها و شرايط ويژه هر منطقه مكان‌يابي و در فضاهايي پرتردد و قابل دسترسي براي بانوان ايجاد شده است.

به گفته معاون شهردار تهران، شهربانوها همچنين ضمن دارابودن پتانسيل و قابليت لازم براي ارائه خدمات متنوع، به جهت داشتن شرايط ويژه (پذيرش بانوان) در استتار كامل فيزيكي هستند. عبداللهي يادآور شد: كتابخانه، كافي‌نت، كافي‌شاپ، رستوران، آرايشگاه، مزون، گالري و آتليه عكس، كلاس‌هاي آموزشي، آمفي‌تئاتر و سالن اجتماعات ازجمله بخش‌هاي مجموعه‌هاي شهربانو به‌شمار مي‌روند. وي ارائه خدمات ورزشي، سلامت و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و مشاوره را از ديگر خدمات مجموعه‌هاي شهربانو برشمرد و افزود: در اين مجموعه فضايي خاص براي كودكان نيز پيش‌بيني شده تا بانوان با خيالي آسوده از خدمات مجموعه‌هاي شهربانو استفاده كنند.مراكز شهربانو تا‌كنون در مناطق يك، 2، 3، 5، 6، 7، 8، 9، 10، 13، 14، 15، 19، 20و 21 ايجاد شده‌اند كه 3 منطقه 7، 8 و 14داراي 2شهربانو هستند.

کد خبر 367091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha