مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها به‌طور متوسط نزدیک به ۹ درصد کل داوطلبان را رد صلاحیت کرده‌اند و در روستاها نیز این رقم کمتر از یک درصد است که البته همه این گزارش‌ها در هیات اجرایی مجدداً مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد محمودی شاه‌نشین

محمد محمودی شاه‌نشین، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کشور در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، درباره آخرین وضعیت تایید یا ردصلاحیت افراد و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای که بعضاً در این رابطه انجام شده، گفت: همه این اخبار بر اساس گمانه‌زنی است و تا این لحظه هیچ‌یک از داوطلبان از پرونده خود مطلع نشده‌اند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا یادآور شد: کار بررسی صلاحیت‌ها ازسوی هیات‌های نظارت آغاز شده و این درحالی است که صلاحیت همه کسانی که در هیات‌های اجرایی تایید یا رد شده‌اند، مجدداً در هیات‌های نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به این‌که امکان تغییر در نتایج نهایی نسبت به بررسی‌های هیات‌های اجرایی وجود دارد، تصریح کرد: بر این اساس ممکن است رد یا تایید صلاحیت افراد دستخوش تغییراتی شود.

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها به‌طور متوسط نزدیک به ۹ درصد کل داوطلبان را رد صلاحیت کرده‌اند و در روستاها نیز این رقم کمتر از یک درصد است که البته همه این گزارش‌ها در هیات اجرایی مجدداً مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرد: طبیعتاً صلاحیت محکومیت قطعی و موثر داشته‌اند، صلاحیت آنها احراز نشده و این درحالی است که تعریف محکومیت موثر نیز در قانون مشخص است.

محمودی شاه‌نشین در پایان تصریح کرد: با این حال در مجموع آمار ردصلاحیت‌ها بالا نیست و برای نتیجه نهایی افراد رد صلاحیت شده نیز باید منتظر نظر هیات‌های نظارت باشیم که نهایتاً تا ۴ اردیبهشت ماه به اشخاص اعلام می‌شود.

کد خبر 367193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha