در کنار هجوم متقاضیان تازه وارد به بازار کار، بیکاری فارغ‌التحصیلان یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که بازار کار کشور با آن روبه‌رو است.

اشتغال

در اين زمينه، علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تأكيد كرد: ايجاد اشتغال براي سال96 به موضوع آموزش برمي‌گردد و همچنين، بازار كار و نيازهاي آن بايد مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد زيرا سالانه حدود 850هزار دانش‌آموخته دانشگاهي وارد بازار كار كشور مي‌شوند و بازار بايد جوابگوي آنها باشد. اين در حالي است كه به گفته ربيعي، بررسي‌ها نشان مي‌دهد انجام سرمايه‌گذاري‌هايي كه منجر به افزايش رشد اقتصادي و متعاقب آن اشتغال ايجاد شود ديگر امكان‌پذير نيست و براي ايجاد اشتغال به ابزارهاي ديگري نياز است.

به گزارش ايرنا، وزير كار افزود: اينكه به سبك و سياق گذشته بتوانيم با توزيع پول اشتغال ايجاد كنيم به تنهايي كافي نيست و از ديگر سو، تحليل‌هاي انجام شده از سوي مسئولان حوزه كار مشخص كرده است كه براي ايجاد اشتغال، نمي‌توانيم در انتظار رشد بزرگ بمانيم. وزير كار با اشاره به تصويب ديدگاه‌هاي ايجاد اشتغال دولت از طريق طرح تكاپو، اظهار كرد:

اجراي طرح تكاپو از سال94 شروع و به‌طور تقريب همه استان‌هاي كشور مورد مطالعه قرار گرفتند و مزيت‌هاي هر استان حتي در سطح روستا مشخص شد و البته در اين كار، براي رشته‌هاي مختلف از كارشناسان بين‌المللي ياري گرفتيم و 45كارشناس بين‌المللي به ايران آمدند.

ربيعي ادامه داد: حتي در موضوع تأمين مالي تجربه كافي نداشتيم كه در اين خصوص هم از كارشناس بين‌المللي براي آموزش تأمين مالي ياري گرفتيم. او تأكيد كرد: همه تلاش‌هايي كه در وزارتخانه متبوع من در حال انجام است با استفاده از تجارب موفق ديگر كشورها نظير كره‌جنوبي، تركيه و هند است. ربيعي افزود: به‌طور مثال براي فعاليت درست در رشته‌هاي شغلي پوشاك و عسل از كارشناسان بين‌المللي ياري گرفتيم.

کد خبر 367224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha