در حالی که تا انتخابات شوراهای شهر و روستا یک‌ماه دیگر باقی‌مانده، مدیران شهری کشور نیازهای شهرهای کشور را به کاندیداهای شوراها یادآور می‌شوند.

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي اعضاي شوراي شهرهاي كشور را توجه به بافت فرسوده دانست. عبادالله فتح‌اللهي در اين‌باره گفت: تمام افرادي كه براي اداره آتيه كشور حرف دارند بايد در حوزه نوسازي بافت‌هاي فرسوده نيز حرفي براي گفتن داشته باشند. مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در سال ۹۶ و تبيين شعار «اقتصاد مقاومتي؛

توليد - اشتغال» از سوي ايشان، خاطرنشان كرد: نوسازي بافت‌هاي فرسوده را جزئي از بطن اقتصاد مقاومتي مي‌دانيم و معتقديم كمتر حوزه كاري در كشور وجود دارد كه شفاف‌تر از حوزه نوسازي بتواند تأثير بسزايي در اشتغال‌زايي و توليد داشته باشد. فتح‌اللهي در اين‌باره توضيح داد: قريب به ۲ هزار رشته تخصصي در صنعت ساخت‌وساز و توليد مسكن ازجمله برق، الكترونيك، فلز، چوب و غيره دخيل هستند و پشتوانه آنها ده‌ها كارخانه‌اي است كه اكثراً امروزه خاك مي‌خورند و نيروهاي مهندسي و كارگري آنها با ظرفيت كمتر از ۱۰ درصد در حال كارند و بيكاري پنهان را در دل اين كارخانجات توليدي تجربه مي‌كنند.

وي با تأكيد بر اينكه اشتغال مستقيم در ساخت‌وساز مسكن موجب رونق جريان فعال توليد در كارخانجات، شبكه‌هاي توزيع‌كننده و خدماتي مي‌شود، از مديران دفاتر خدمات نوسازي خواست نسبت به ارائه برنامه‌ها و پيشنهادهاي خود در اين رابطه اقدام كنند تا بتوان از حمايت‌هاي ملي كه در اين راستا به‌وجود خواهد آمد، بهره‌برداري كرد و از ظرفيت‌ها و امكانات ساير نهادهايي كه جدا از شبكه دولت در زمينه مسكن فعاليت دارند، استفاده كرد.

توجه به مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده بازار مسكن و تحليل آن، آسيب‌شناسي، نقد و ارائه پيشنهاد‌هاي اصلاحي جهت تكميل و ارتقاي بسته‌هاي تشويقي نوسازي از ديگر مواردي بود كه از سوي مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران ‌ مطرح شد.

کد خبر 367228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha