مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: بهره‌برداری از نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی در سوله بحران ازگل و بوستان آبشار آغاز شد.

نیروگاه

محمدمهدي گلمكاني اظهار كرد: در راستاي تحقق اهداف شهرداري تهران درخصوص الزام در توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير در سطح مناطق پايتخت، تاكنون 10نيروگاه‌ كوچك‌مقياس خورشيدي در تهران به بهره‌برداري رسيده است. وي با اشاره به اينكه اين مركز با همكاري مناطق يك و 22 اقدام به ايجاد نيروگاه‌هاي كوچك‌مقياس خورشيدي در سوله بحران ازگل و بوستان آبشار كرده است،

افزود: اين نيروگاه‌هاي كوچك مقياس با ظرفيت 10تا 20كيلووات برق در بوستان‌ها و ساختمان‌هاي تحت پوشش شهرداري تهران مورد بهره‌برداري قرار گرفتند. رئيس مركز مديريت محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران افزود: هدف از اين كار كاهش مصرف انرژي برق و توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير در پايتخت بوده ‌است. تاكنون 10بوستان پايتخت به‌عنوان بوستان انرژي به سامانه‌هاي خورشيدي تجهيز شده‌اند و به استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير روي آورده‌اند.

  • مصوبه‌اي پيش‌روي شوراي شهر

ارديبهشت‌ماه سال94 شوراي اسلامي شهر تهران مصوبه‌اي به تصويب رساند كه براساس آن مديريت شهري ملزم به توسعه انرژي‌هاي نو تجديدپذير شده است.براساس اين مصوبه شهرداري تهران ملزم است‌ انواع انرژي‌هاي نو و تجديدپذير شامل انرژي‌هاي خورشيدي، آبي، بادي، زمين‌گرمايي، زيست‌توده و پيل سوختي را در شهر تهران و در حوزه‌هاي فضاي عمومي، تاسيسات و تجهيزات شهري، حوزه ابنيه و ساختمان و حوزه حمل‌ونقل عمومي توسعه دهد.

پس از احداث بوستان‌هاي انرژي و همچنين نصب سلول‌هاي خورشيدي در بوستان‌ها، سالانه 5درصد صرفه‌جويي در مصرف انرژي ‌بوستان‌هاي شهر تهران صورت گرفته است و قرار است تا پايان برنامه (1397) دست‌كم 20درصد از انرژي مصرفي آنها نيز با استفاده از انرژي‌هاي نو صورت گيرد.

تاكنون 20درصد انرژي روشنايي مورد نياز تابلوهاي تبليغاتي، ايستگاه‌ها و پايانه‌هاي اتوبوس و تاكسي، چراغ‌ها‌ و علائم راهنمايي، ميادين ميوه و تره‌بار، سرويس‌بهداشتي عمومي، غرفه‌هاي بازيافت و آرامستان‌ها توسط انرژي‌هاي نو تأمين شده و قرار است تا پايان برنامه دوم توسعه شهرداري به 80درصد تأمين انرژي برسد. قرار است كه سالانه 4درصد از انرژي ساختمان‌هاي شهرداري تهران از طريق انرژي‌هاي تجديدپذير تأمين شود و در پايان برنامه 16درصد از كل انرژي مصرفي ساختمان‌هاي شهرداري در سراسر شهر تهران توسط انرژي‌هاي نو تأمين شود كه در تلاش براي دست يافتن به اين هدف هستيم.

براساس پيش‌بيني كارشناسان، تهران طي 2 سال آينده به بيش از 20مگاوات انرژي از منابع زيست توده (پسماند) شهري دست پيدا مي‌كند؛ اتفاقي كه هم‌اكنون در بسياري از شهرهاي بزرگ جهان در دست توسعه است. اما توسعه انرژي‌هاي نو در شهر تهران و استفاده از انرژي‌هاي نو با توجه به مصوبه شوراي شهر، گامي مهم است كه ستاد محيط‌زيست شهرداري براي دست يافتن به آن اقدامات گسترده‌اي انجام داده است.

کد خبر 367229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha