همشهری آنلاین: رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: برای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلبانی که هم اکنون عضو شورای شهر هستند با بقیه افراد هیچ فرقی نمی کند و صلاحیت همه داوطلبان بررسی می شود.

به گزارش ميزان، محمد محمودی شاهنشین، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا درباره لیست هایی که برخی افراد تحت عنوان "اسامی رد صلاحیت شدگان شورای شهر" در برخی از شبکه های اجتماعی منتشر کردند، اظهار داشت: هیچ اسامی ای رسما از سوی هیات های اجرایی و نظارت بر اعضای شورای شهر و روستا اعلام نشده و پس از پایان زمان بررسی صلاحیت ها{31 فروردین} در هیات های نظارت، نتیجه به صورت خصوصی به اعضا گفته می شود و در منابع رسمی اعلام نمی شود.

وی ادامه داد: افراد تا روز 3 اردیبهشت می توانند اعتراضات خود را ارائه کنند و تکثیر هر نوع لیستی غیرقانونی است و فقط حدس و گمان افراد است و اگر هم این نباشد عدم رعایت قانون توسط برخی افراد است که به این اسامی دسترسی دارند.

محمودی عنوان داشت: هیئت اجرایی در زمان اخذ استعلامات یک عده را تائید و عده ای را بر اساس بندهای ماده 29 و یا بندهای ماده 26 قانون رد کرده است، این افراد که مجموعا کمتر از 9 درصد از کل آمار هستند، باید صبر کنند تا در روزهای 30 و 31 فروردین رد صلاحیتشان به آنها ابلاغ شود تا بتوانند به استان ها بروند و شکایت هایشان را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: نامه تائید صلاحیت شدگان  نیز توسط هیئت اجرایی به صورت محرمانه به هیئت نظارت شهرستان ها و یا بخش ها ارسال شده است و هیئت های نظارت 3 روز دیگر وقت دارند تا صلاحیت این افراد را بررسی کنند.

محمودی بیان داشت: برای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلبانی که هم اکنون عضو شورای شهر هستند با بقیه افراد هیچ فرقی نمی کند و صلاحیت همه داوطلبان بررسی می شود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا  درباره اینکه آیا ممکن است اعضای فعلی شورای شهر هم رد صلاحیت شوند، گفت: قطعا ممکن است چنین اتفاقی بیفتد، بین اعضای شورای شهر و بقیه افراد تفاوتی وجود ندارد.

وی در خاتمه افزود: داوطلبانی که در حال حاضر عضو شوراهای شهر هستند، صلاحیت شان با دقت بیشتری بررسی می شود.

کد خبر 367282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha