همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف رادیو و تلویزیون خصوصی در طرح جدید نحوه اداره صداوسیما خبر داد.

به گزارش خانه ملت، علی مطهری نماينده مجلس دهم، در خصوص طرح‌های مطرح‌شده در مجلس درباره نحوه اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما، گفت: طرحی که چند سال پیش و در مجلس هشتم شورای اسلامی مطرح شد، از کارایی مناسبی برخوردار نبود و به موضوعاتی مانند اختلافات صداوسیما با وزارت ارتباطات، خط مشی این سازمان و غیره پرداخته بود در حالی که به عنوان مثال در حوزه خط مشی رسانه ملی قانون وجود دارد و نیاز مجددی به طرح این موضوع نبود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جدید اداره سازمان صداوسیما - که از سوی خود مطهری مطرح شده - خلاصه‌تر و مفید‌تر از طرح قبلی است، اظهار کرد: طرح مذکور شامل اداره و نظارت بر صداوسیما است و تکلیف رئیس رسانه ملی، شورای نظارت بر صداوسیما، برخی روابط مالی، رادیو و تلویزیون خصوصی و غیره را مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: برای تدوین طرح جدید اداره سازمان صداوسیما با برخی رؤسای قبلی این سازمان مشورت شده و نظرات آنها اخذ شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا به‌جای رفع ایرادات طرح قبلی مطرح شده در مجلس هشتم و پیگیری مجدد، اقدام به ارائه طرح جدید شده است؟ ادامه داد: اتفاقاً برخی مواد خوب طرح گذشته نیز در طرح جدید ذکر شده است؛ البته می‌توان در زمان بررسی طرح مذکور در کمیسیون موارد دیگری را در آن گنجاند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بعد از بازنگری قانون اساسی، هم‌اکنون صداوسیما برای اداره شدن قانون ندارد، خاطرنشان کرد: در گذشته برای اداره رسانه ملی شورای سرپرستی و مدیرعامل وجود داشت اما بعد از تغییر قانون اساسی این موضوع تبدیل به رئیس شد که از سوی رهبری تأیید می‌شود؛ بنابراین باید اذعان کرد که بر اساس شرایط، قانونی در این عرصه وجود ندارد.

کد خبر 367286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha