سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر انگلیس در سخنانی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد.

ترزا می از برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس خبر داد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در این سخنان به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در تاریخ ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) آتی دعوت کرد.

دولت انگلیس اخیرا روند رسمی خروج از اتحادیه اروپا (بریگزیت) را آغاز کرده است. ترزا می در سخنرانی خود به این مناسبت گفت: ما به دنبال بهترین توافق با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه هستیم و حاضر نیستیم که از حقوق کشور خود و مردم خود کوتاه بیاییم. خروج از اتحادیه اروپا و چگونگی آن در سیاست و تمامی جوانب زندگی در کشور ما تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: بر خلاف آنچه که پیشتر مطرح بود، من پیشنهاد جلو افتادن انتخابات را دادم و فردا این موضوع برای بررسی به مجلس عوام برده خواهد شد تا براساس قانون اساسی کشور نمایندگان مردم به آن رای دهند. ما در مقابل رای پارلمان و مردم خود نمی‌ایستیم.

ترزا می گفت: ما می‌دانیم با برگزاری این انتخابات و نیز خروج مناسب از اتحادیه اروپا، انگلیس از همیشه قوی تر خواهد شد. اینکه ما متحد باشیم و برای خروج از اتحادیه اروپا به مذاکره بنشینیم و صدایی واحد داشته باشیم، به قدرت کشور ما می‌افزاید.

می تصریح کرد اجازه نمی‌دهد احزاب رقیب محافظه‌کاران، موقعیت دولت را در مذاکرات تضعیف کنند.

ترزا می ژوئیه گذشته پس از استعفای دیوید کامرون به عنوان نخست‌وزیر روی کار آمد و حال با درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام تلاش می‌کند تا موضع دولتش را در مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا درباره بریگزیت تحکیم کند. با این حال ترزا می پیشتر گفته بود که تا انتخابات پارلمانی آتی که قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود، همچنان در پست نخست‌وزیری می‌ماند.

طبق قوانین انگلیس، نخست‌وزیر زمانی می‌تواند انتخابات زودهنگام برگزار کند که دو سوم نمایندگان به آن رای مثبت داده باشند.

جرمی کوربین،‌ رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس با استقبال از تصمیم ترزا می برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت که حزبش روز چهارشنبه در نشست پارلمان از ترزا می برای برگزاری این انتخابات حمایت لازم را به عمل می‌آورد.

کد خبر 367431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha