همشهری آنلاین: انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران دومین کمپین کمک به بیماران نابارور را به مدت ۳ روز در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌کند.

لقاح

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی آخوندی، رییس انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران و کمپین حمایت از زوجین نابارور در تشریح ضرورت برگزاری این کمپین، گفت: با استناد به آمار سال 1395، سرشماری نفوس و مسکن و بررسی‌های حدود 24 میلیون و 200 هزار جمعیت خانوار کشور و آمار 20 درصدی ناباروری، میزان زوج‌های نابارور کشور قریب به 5 میلیون زوج است، در صورتی که نیمی از آنها نیازمند خدمات پیشرفته لقاح خارج رحمی هستند، حداقل 2.5 میلیون زوج نابارور باید از این امکان استفاده کنند و این در حالی است که ظرفیت مراکز درمان ناباروری کشور توان انجام بیش از 50 هزار سیکل درمان ناباروری را ندارند.

آخوندی در ادامه با بیان هدف برگزاری این کمپین افزود: اقدام ابتکاری انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، همزمان با برگزاری کنگره تولید مثل در سال 1395، در برپایی کمپین کمک به زوجین نابارور، در دسترس قرار دادن امکانات تشخیصی و مشاوره‌ای مراکز پیشرفته لقاح خارج رحمی سراسر کشور به مدت یک روز برای زوج‌های ناباروری است که تاکنون امکان بررسی علل و نحوه درمان خود را نداشته‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال، انجمن علمی جنین شناسی مجددا کمپین کمک به بیماران نابارور را به مدت 3 روز برگزار خواهد کرد.

رییس کمپین کمک به زوجین نابارور عنوان کرد: زوجین نابارور می‌توانند با مراجعه به سایت https://barvari.org امکان ثبت‌نام و بهره‌گیری از بررسی و مشاوره رایگان علت ناباروری و نحوه درمان خود را داشته باشند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: رسانه‌های دیداری و شنیداری از هر گونه همکاری در این امر و فراهم کردن فضای بحث و گفت‌وگوی علمی و تخصصی برای آشنایی زوجین نابارور در هفته منتهی به روز ملی جمعیت، فروگذار نکنند.

آخوندی تصریح کرد: متخصصین درمان ناباروری و سلامت باروری تلاش خواهند کرد تا در زمینه اطلاع‌رسانی در مورد درمان‌های پیشرفته ناباروی، حفظ بارداری و داشتن فرزند سالم به نحو شایسته‌ای همکاری کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، اسامی مراکز درمان ناباروری که برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند جهت هماهنگی و مراجعه زوجین به این مراکز در سراسر کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 367445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha