خبرهای انتخابات هر‌قدر که داغ باشد، باز هم نمی‌تواند از خبرهای تلگرام بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، هرچند عده‌ای خبرهای این روزهای تلگرام را هم بی‌نسبت با انتخابات نمی‌دانند!

 حالا مردم با راه‌اندازي سرويس صوتي تلگرام پيگير دليل مسدود شدن اين سرويس در ايران هستند؛ موضوعي كه انگار وزير ارتباطات را هم نگران كرده كه گفته است: اين قابليت با هماهنگي وزارت ارتباطات برقرار شده بود و كاربران مي‌توانستند از طريق آن با يكديگر مكالمه كنند. اين در حالي است كه روز گذشته و با حكم قضايي كه به اپراتورهاي موبايل و اينترنت ارائه شد اين سرويس مسدود شده است. از آنجايي كه من در مسافرت بودم از چند و چون دلايل اين حكم خبر ندارم اما با توجه به اينكه اين حكم از سوي دادستاني بوده، بايد از قوه قضاييه در مورد آن سؤال كنيم.» او و ديگر مسئولان وزارت ارتباطات پيش از اين هم تأكيد كرده بودند نقشي در اين زمينه ندارند اما بسياري از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي با استدلال‌هايي كه به منافع مالي شركت‌هاي مرتبط با اين وزارتخانه مربوط مي‌شود، گفته‌اند كه پاي اپراتور‌ها و بقيه ذينفعان در ميان است.

  • از خودشان بپرسيد

چند روز قبل نيز وزير ارتباطات گفته بود كه هر كدام از اپراتورهاي موبايل تصميم به مسدود كردن اين قابليت بگيرند مانع آنها نمي‌شود. سؤال همشهري از مسئولان همراه اول درخصوص اعلام شكايت احتمالي اين شبكه مخابراتي درخصوص تماس صوتي تلگرام هم به اينجا ختم شد كه اين شركت هيچ شكايتي در اين‌باره نداشته و تنها حكم قضايي باعث مسدود شدن اين ارتباط شده است. حالا هم وزير ارتباطات در اظهارنظري كوتاه توپ را در زمين قوه قضاييه انداخته است. در پيگيري‌هاي همشهري براي دريافت توضيحات مسئولان دستگاه قضا در اين زمينه، مشاور سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به سخنان وزير ارتباطات درخصوص فيلتر شدن تلگرام با حكم قضايي به همشهري گفت:«هر كس هر ادعايي مي‌كند يا با مستندات است يا نيست، اگر در اين‌باره مستنداتي در دست دارند كه موضوع قانوني است و اگر بدون مستندات صحبت مي‌كنند بايد جوابگوي سخنان خود باشند.»

محمود رضويان با تأكيد بر اينكه قطعا براي روشن شدن اين موضوع خود آقاي واعظي بايد پاسخ دهند، افزود:«ايشان يا صحبتي در اين‌باره نكنند و يا اگر حرفي مي‌زنند واضح صحبت كنند. هر كس هر چيزي كه مي‌گويد ما موظف به پاسخگويي درباره آن صحبت‌ها نيستيم و اگر صحبتي در اين‌باره باشد سخنگوي قوه قضاييه هر زمان صلاح بدانند درباره آن صحبت مي‌كنند.» تماس‌هاي همشهري با دفتر دادستاني و رياست قوه قضاييه نيز براي روشن شدن علت فيلترينگ تماس صوتي تلگرام بي‌نتيجه ماند. نشست بعدي سخنگوي قوه قضاييه با خبرنگاران يكشنبه 10 ارديبهشت آينده برگزار خواهد شد. همه اين اختلاف‌نظرها در حالي است كه راه‌اندازي تماس صوتي تلگرام در كشورمان كه همراه با كيفيت و امنيت بالايي بود به‌عنوان يك رقيب جدي براي اپراتورهاي تلفن همراه در كشور محسوب مي‌شد. 

کد خبر 367470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha