همشهری آنلاین: سازندگان تلگرام در هفته گذشته از برقراری تماس صوتی در این اپلیکیشن خبر دادند و بعد از گذشت چهار روز رونمایی از این قابلیت اما این دسترسی با دستور قضایی مسدود شد.

تلگرام

پنجشنبه شب هفته گذشته بود که تماس صوتی سرویس پیام‌رسان تلگرام برای بعضی از کاربران در ایران فعال گرديد. از زمان فعال شدن این سرویس تا به امروز اخبار متناقضی در این زمینه به گوش‌مان رسیده است.

یکی از مهمترین این خبرها را مدیرعامل تلگرام مبنی بر فیلتر شدن تماس صوتی توسط خود اپراتورهای ایرانی داد. در ادامه این خبر برخی از اپراتورهای ایرانی واکنشی برخلاف مدیرعامل تلگرام نشان داند.

در ادامه شایعات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اظهار کرد: تماس صوتی تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات فعال شده  و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.

شایعات طي دو روز گذشته با دستور قضایی برای مسدود کردن تماس‌های تلفی به پایان رسید.

حال سوال این جا است که چرا تماس صوتی تلگرام مسدود شد و کاربران باید با فیلتر شکن از این قابلیت استفاده کنند؟ جواب سوال بسیار ساده است، چون تماس‌های صوتی تلگرام برای مخابرات نمی‌صرفد.  با یک مثال ساده قضیه برایتان روشن می‌شود. یک ساعت مکالمه از طریق تماس صوتی تلگرام فقط 18 مگابایت از پهنای باند اینترنت شما استفاده می‌کند در حالی مکالمه به همین اندازه از طریق تلفن خانه آن هم با موبایل احتمالا نجومی می‌شود.

کد خبر 367563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha