همشهری‌آنلاین: رونمایی از پوستر نمایشگاه بین‌المللی تهران در دومین نشست ستاد این نمایشگاه در شهرک آفتاب انجام شد.

پوستر سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران

ستاد خبری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن اعلام این خبر به حضور سید‌عباس صالحی ، معاون فرهنگی وزیر و رئیس نمایشگاه کتاب نوشت:با توجه به این‌که 30 دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌گذرد، انتظارات از این رویداد فرهنگی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر امسال دومین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است و باید کوشید تا کاستی‌های سال گذشته برطرف شود. از سوی دیگر هم‌زمانی برگزاری نمایشگاه با ایام انتخابات ریاست جمهوری میزان حسایست‌ها را افزایش داده که نیازمند همدلی و همراهی بیشتر برای برگزاری مناسب‌تر نمایشگاه است.


رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تأکید بر افزایش سطح رفاه و امنیت نمایشگاه، گفت: باید کوشید رفاه مراجعه‌کنندگان و غرفه‌داران در نمایشگاه کتاب تهران تأمین شود. همچنین امنیت نمایشگاه کتاب تهران نیز مهم و جدی است. باید از حوادث و اتفاق‌هایی که ناشی از بی‌توجهی، مسامحه و نادیده‌انگاری است، جلوگیری بشود. همه کمیته‌ها و بخش‌ها باید در برنامه خود بر افزایش امنیت و رفاه توجه داشته باشند.

وی توجه به زیبایی‌های بصری در نمایشگاه کتاب تهران را مهم دانست و گفت: یکی از دلایل انتقال نمایشگاه کتاب تهران به شهر آفتاب این بود که به زیبایی‌های بصری و محیطی نمایشگاه توجه شود و از آن غافل نباشد.

صالحی با تأکید بر واگذرای نمایشگاه کتاب تهران به اهالی نشر، عنوان کرد: واگذاری نمایشگاه به اهالی نشر شعار نیست بلکه یک رویه و رویکرد است و بر همین اساس باید با نگاه کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها، کارها را پیش ببریم تا اقتصاد نمایشگاه تقویت شود.

رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین با تأکید بر تقویت وجه نمایشگاهی و فرهنگي نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: باید به این رویکرد ملتزم باشیم که بین بخش فروشگاهی و نمایشگاهی نمایشگاه توازن ایجاد کنیم.

وی افزود: تقویت وجه بین‌المللی نمایشگاه نیز در چند سال گذشته مورد تأکید بوده است که اقدام‌هایی همچون میهمان ویژه، شهر میهمان و طرح بورسیه، تلاش‌هایی در این مسیر بوده است. البته نباید صرفاً به این موضوع‌ها اکتفا کنیم بلکه باید با طرح‌های دیگر بر بُعد بین‌المللی نمایشگاه بیفزاییم و از طرح‌های جدید و خلاقانه در نمایشگاه استقبال کنیم تا فضاهای جدیدی در نمایشگاه ایجاد شوند.

صالحی با اشاره به انجام کارها در چارچوب ساختار اجرایی نمایشگاه بر انجام تمام امور اجرایی زیر نظر معاون اجرایی نمایشگاه تأکید و عنوان کرد: به منظور هدایت امور و مدیریت روان بی‌حاشیه باید تمام فعالیت‎ها بر اساس ساختار نمایشگاه انجام شود و تمام امور اجرایی نمایشگاه زیر نظر معاون اجرایی انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه قائم‌مقام، معاون اجرایی و مدیران کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته، مسائل و مشکلات موجود را مطرح کردند.

سی‎اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» در مجموعه شهر آفتاب میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

کد خبر 367573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha