پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: خسارت سیل در استان از مرز سه هزار و ۹۰ میلیارد ریال گذشته است.

سیل

‌به گزارش ایسنا‌، امیرعباس جعفری در جلسه ستاد بحران استان با اشاره به اینکه ارزیابی میزان خسارت سیل تاکنون از مرز سه هزار و 90 میلیارد ریال گذشته است، گفت: این خسارت‌ها به بخش‌های اراضی کشاورزی، پل‌های ارتباطی روستایی، آب شرب روستایی و سایر تاسیسات وارد شده است.

جعفری افزود: 500 میلیارد ریال خسارت به پل ها و راه‌های ارتباطی روستایی، یکهزار و 900 میلیارد ریال به زمین های کشاورزی، 40 میلیارد ریال به آب شرب روستایی و 300 میلیارد ریال به سایر منابع استانی شامل تاسیسات دولتی، اماکن عمومی، ابنیه‌های فنی و راه‌ها ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: 90 روستای آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه، اشنویه، نقده و محمدیار دچار سیل زدگی و خسارت شده است و اکیپ‌های بازرسی و عملیاتی در حال ارزیابی میزان خسارت وارده بر خانه‌های ویران شده و احشام هستند.

فرماندار ارومیه در این جلسه با اشاره به اینکه هفت روستای بخش مرکزی خدمات امدادرسانی اولیه دریافت کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر 2 روستای این شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارند و در مسیرهای ارتباطی مارمیشو و پل هاشم آباد تردد وجود ندارد.

اسعد خضری، فرماندار اشنویه نیز گفت: راه ارتباطی 26 روستا در این شهرستان قطع شده و تاکنون تنها یک مسیر از این تعداد بازگشایی شده است که تردد به سختی در آن صورت می گیرد.

مرتضی فرامرزی، فرماندار نقده نیز اظهار کرد: 25 روستای این شهرستان به همراه شهر محمدیار دچار خسارت شده و در حال حاضر سه روستا در وضعیت بحرانی قرار دارد و بیشترین خسارت هم به شهر محمدیار وارد شده است.

بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت و راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه به علت تخریب پل در این منطقه مسدود شد.

تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان‌های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب قرار گرفته است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد انجام می‌شود.

کد خبر 367582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha