همشهری آنلاین: هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ با برگزاری ۷ دیدار همزمان در شهرهای مختلف برگزار شد.

لیگ برتر فوتبال

به گزارش ایسنا،  همه بازی‌های از ساعت ۱۷:۴۵ آغاز شدند.

دو تیم تقریبا کم انگیزه گسترش فولاد و نفت در حالی مقابل هم قرار گرفتند که هر دو تیم در اندیشه باقی ماندن در نیمه نخست جدول بودند و امید کمی برای قرار گرفتن در رده چهارم جدول رده بندی داشتند. این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هر دو تیم انگیزه بالایی برای این دیدار داشتند و برای پیروزی به میدان رفتند. ذوب آهن در پی کسب رتبه چهارم و ماشین سازی در پی فرار از سقوط و زنده نگه داشتن امیدهایش برای بقا بود اما نتیجه بازی به سود ذوب آهن بود تا ماشین سازی در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر راهی دسته پایین تر شود.شاگردان مجتبی حسینی این دیدار را با حساب ۲ بر صفر پیروز شدند.

جری بنگستون در دقیقه ۲۸ و مهدی رجب زاده در دقیقه ۵۰ برای ذوب آهن گل زدند.

یکی از کم اهمیت‌ترین بازی‌های لیگ برتر دیدار سایپا و صنعت نفت آبادان بود. هر دو تیم تقریبا حضورشان در لیگ هفدهم را قطعی کرده بودند. مصاف شاگردان فیروز کریمی و حسین فرکی در پایان با برد ۲ بر صفر صنعت نفت تمام شد.

برای صنعت نفت، رضا جبیره در دقیقه ۲۸ و زبیر نیک نفس در دقیقه ۸۶ موفق به گلزنی شدند.

داربی اهواز، با دیدار قهرمان‌های سال‌های اخیر پیگیری شد. هیچ کدام از دو تیم خطر سقوط را حس نمی کردند و شانسی هم برای کسب سهمیه آسیا نداشتند.این دیدار تمام اهوازی با پیروزی ۳ بر یک شاگردان سیروش پورموسوی خاتمه یافت.

برای استقلال خوزستان مهدی مومنی در دقیقه ۲۰، آلویس نانگ در دقیقه ۶۵ و حسن بیت‌سعید در دقیقه ۸۳ گلزنی کردند. تک گل فولاد را هم ساسان انصاری در دقیقه ۶۶ گلزنی کرد تا بار دیگر این مهاجم به صدر جدول گلزنان برگردد و در کنار مهدی طارمی قرار بگیرد.

یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته ۲۸ لیگ برتر مصاف صبا و سپاهان بود که در قم برگزار شد. صبا برای فرار از سقوط و سپاهان برای رسیدن به رده چهارم تلاش می کردند اما پیروزی سپاهان این تیم را در کورس کسب سهمیه آسیایی حفظ کرد اما صبا نتوانست از امتیاز میزبانی برای فرار انتهای جدول استفاده کند. سپاهان موفق شد با یک گل حریف خود را شکست دهد.

برای سپاهان مسعود حسن زاده در دقیقه ۴۰ گل زد.

این دو تیم هم انگیزه های متفاوتی داشتند اما شاگردان میثاقیان برای جدا شدن از انتهای جدول و باقی ماندن در لیگ برتر نیاز مبرمی به پیروزی داشتند. با این حال این دیدار حساس با شکست ۲ بر صفر سیاه جامگان تمام شد. این شکست شرایط سیاه جامگان در انتهای جدول را وخیم تر کرد.

برای پیکان گادوین منشا در دقیقه ۴۰ و ۸۰ گلزنی کرد. تک گل سیاه جامگان را نیز پیام ملکیان در دقیقه ۸۷ به ثمر رساند.

۱- پرسپولیس - ۲۸ بازی - ۶۵ امتیاز

۲- تراکتورسازی - ۲۸ بازی - ۵۳ امتیاز

۳- استقلال - ۲۸ بازی - ۵۱ امتیاز

۴- ذوب آهن - ۲۸ بازی - ۴۲ امتیاز - تفاضل گل ۸+

۵-سپاهان - ۲۸ بازی - ۴۲ امتیاز - تفاضل گل ۳+

۶- پیکان - ۲۸ بازی - ۳۸ امتیاز

۷- استقلال خوزستان - ۲۸ بازی - ۳۷ امتیاز

۸- نفت تهران - ۲۸ بازی - ۳۶ امتیاز

۹- گسترش فولاد تبریز - ۲۸ بازی - ۳۴ امتیاز - تفاضل گل ۱+

۱۰ - پدیده مشهد - ۲۸ بازی - ۳۴ امتیاز - تفاضل گل ۵-

۱۱ - صنعت نفت آبادن - ۲۸ بازی - ۳۳ امتیاز

۱۲ - فولاد خوزستان - ۲۸ بازی - ۳۲ امتیاز

۱۳ - سایپا - ۲۸ بازی - ۲۹ امتیاز

۱۴- صبای قم - ۲۸ بازی - ۲۵ امتیاز

۱۵- سیاه جامگان - ۲۸ بازی - ۲۴ امتیاز

۱۶ - ماشین سازی - ۲۸ بازی - ۱۶ امتیاز - سقوط کرد

کد خبر 367595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha