همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، گفت: راه خدمت به مردم در حوزه سلامت، ترویج فرهنگ پیشگیری است.

۵۰ درصد ایرانی‌ها اضافه وزن و فشارخون دارند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن هاشمی صبح جمعه اول اردیبهشت ۹۶ همزمان با اولین روز هفته سلامت، همراه با جمع کثیری از شهروندان تهرانی در مراسم پیاده‌روی که در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، شرکت کرد.

وزیر بهداشت در پایان این مراسم پیاده‌روی، بر ضرورت داشتن جامعه‌ای با نشاط تاکید کرد و گفت: آمار افسردگی در خانم‌ها ۱۶ درصد و آقایان ۱۰.۵ درصد است که البته بالا بودن میزان افسردگی در زنان بخاطر طول عمر بیشتر آنان در مقایسه با مردان است.

هاشمی با عنوان این مطلب که داشتن نشاط و شادی به معنای لذت بردن از زندگی است، افزود: این نشاط و شادی به شرط نداشتن اضطراب حاصل می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: راه خدمت به مردم در حوزه سلامت، ترویج فرهنگ پیشگیری است. باید کاری کنیم که بیمار نشویم. زیرا، هرچقدر هم که برای درمان هزینه کنیم، باز هم کافی نخواهد بود.

هاشمی با تاکید بر اینکه برای داشتن طول عمر بیشتر و زندگی سالم‌تر نیاز به تحرک فیزیکی و ورزش است، افزود: نزدیک به ۵۰ درصد مردم اضافه وزن، کبد چرب، دیابت و فشار خون دارند که درمان اصلی همه این‌ها پیاده روی و ورزش است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اندازه‌گیری قندخون و فشار خون خود، گفت: معمولا سالی یکبار قند خون‌ خود را اندازه گیری می‌کنم.

هاشمی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کنند، افزود: البته کودکان در این‌سنین جنب و جوش خوبی دارند که این به سلامت آنها نیز کمک می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: ورزش باید از سوی والدین دانش آموزان بعنوان یک فرهنگ، نهادینه شود و کودکان‌ باید ورزش را به عنوان بخشی از سبک زندگی خود بیاموزند.

کد خبر 367690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha