شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کنگره ونزوئلا در پیامی به سرمایه‌داران جهان تاکید کرد: پیش از آن‌که چک دیگری را برای دولت سوسیالیست ونزوئلا امضا کنید، خوب بیندیشید.

در بحبوحه اعتراض‌هاي ضددولتی در ونزوئلا که در سه هفته گذشته منجر به کشته‌شدن ۲۰ تن و بازداشت چندین تن دیگر شده، اپوزیسیون در تلاش است تا افکار بین‌المللی را علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا همراه کند.

خولیو بورگز، رئیس مجمع ملی ونزوئلا در نامه‌ای به چندین بانک‌ پیش‌رو جهان، به آنها هشدار داد که اگر راه نجاتی برای مادورو براي تقویت وضعیت اقتصادی‌، باز کنند، شهرت خود را به خطر خواهند انداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، مادورو به دنبال رکود اقتصادی شدید که منجر به کمبود غذا و دیگر کالاهای اساسی مردم شده، قصد دارد، وضعیت اقتصادی را با کمک‌های خارجی بهبود بخشد.

در یکی از این نامه‌ها که برای جان کرایان، مدیرعامل بانک هلند ارسال شده، آمده است: دولت ملی ونزوئلا از طریق بانک مرکزی در تلاش است تا طلا را با دلار معاوضه کند تا بتواند به صورت غیرقانونی در راس قدرت بماند. من خودم را ملزم می‌دانم تا به شما هشدار بدهم با حمایت از مبادله طلا اقدامی به نفع دولت ونزوئلا انجام می‌دهیي که از سوی جامعه بین‌المللی به عنوان یک دولت "دیکتاتور" شناخته شده است.

هدف از نوشتن این نامه‌ها ايجاد قانونی است که اخیرا از سوی کنگره تحت کنترل اپوزیسیون به تصویب رسیده است؛ قانونی مبنی بر این‌که هرگونه بدهی دولت را که از سوی قانون‌گذاران تاکید نشده، ملغا خواهد کرد.

ونزوئلا که در راس بزرگ‌ترین منابع نفتی جهان قرار دارد، سال‌ها به عنوان یک اعتبار قابل اطمینان تلقی شده که در تلاش است تا جایگاه خود را به عنوان یکی از کشورهای برگزیده در خیابان وال‌استریت حفظ کند، خیابانی که مراکز اقتصادی بزرگ آمریکا در آن قرار دارد.

کد خبر 367693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha